Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 27 kwie 2010, o 11:11
- Motocykl: k7 1000
- Wymarzony motocykl: k7 1000
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin
mam pytanko. jak zabrać się do wywalenia recylkulacji spalin? jestem ciekaw jaki przyniesie to efekt.
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 kwie 2010, o 07:35
- Motocykl: GSXR 1000 K6
Re: Quake i jego GIX
Witamdaras pisze:mam pytanko. jak zabrać się do wywalenia recylkulacji spalin? jestem ciekaw jaki przyniesie to efekt.
Pewnie fachowcy za chwilę mnie opierdzielą za mega nieprofesjonalny opis lecz co do zasady będzie OK
Wywalamy wężyki , zaślepić trzeba wyloty na zdjęciu nr 2 zaznaczony na czerwono. czujnik nr 1 musi być podłączony bo komp musi mieć info że jest OK.
poza tym zaślepiamy dolot do air-box - u by nie było lewego powietrze i tyle.
Co to daje , cóż zdania są podzielone jedni, że nic więc nic się nie zmienia,
Natomiast we wszystkich sportowych maszynach to wywalają więc coś w tym jest .
Osobiście uważam, że warto jak nie podaje cokolwiek czy niedopaloną mieszankę czy resztę spalin jak zwał tak zwał ważne że tam ma być czyste powietrze i im czystsze tum lepiej
Odczucia ?
Hmm.... Miałem to zrobione już w K3/4 i moto lepiej się kręciło, agresywniej podobnie jest w k5/6 lepiej reaguje na gaz od tyle. Co dlaczego nie wiem doradził mi to Szajba Arek Pawlukowicz mówi że to pierwsze rzecz do wywalenia i coś w tym jest.
Pozdrawiam Quake
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 27 kwie 2010, o 11:11
- Motocykl: k7 1000
- Wymarzony motocykl: k7 1000
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Re: Suzuki GSX-R K6 1000ccm ~ Quake
może jutro rozbiorę i zobaczę na żywo, to zaraz mi się rozjaśni. rysunki mało mi mówią bo jeszcze nie grzebałem w tych rejonach. z opisu wynika że to prosty i szybki zabieg. dzięki za szybką odpowiedź.
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 kwie 2010, o 07:35
- Motocykl: GSXR 1000 K6
Re: Suzuki GSX-R K6 1000ccm ~ Quake
Witam
Wężyki wywalamy a miejsca po nich zaślepiamy , zostawiając czujnik by komp działał poprawnie na rysunku w czerwonym okręgu.
Zaślepimy jeszcze otwór po wężyku w airbox-ie i to koniec.
Po kolei wymontowujemy wężyki z miejsc nr2 przy pokrywie głowicy a miejsca po nich zaślepiamy (zamykamy te otwory sposób dowolny , u mnie wkręcony zostały śrubki z silikonem)
Następnie wymontowujemy je z zaworu- czujnika i też zaślepiamy miejsca ten czujnik zostawiamy podłączony bo info do kompa być musi .....
Na końcu wywalamy wężyk z airbox-u i też zaślepiamy to miejsce
koniec.....
Skręcamy maszynę
Info dodatkowe by się dostać do wężyków trzeba zdjąć bak i airbox potem już ładnie widać co i jak
Pozdrawiam Quake
Wężyki wywalamy a miejsca po nich zaślepiamy , zostawiając czujnik by komp działał poprawnie na rysunku w czerwonym okręgu.
Zaślepimy jeszcze otwór po wężyku w airbox-ie i to koniec.
Po kolei wymontowujemy wężyki z miejsc nr2 przy pokrywie głowicy a miejsca po nich zaślepiamy (zamykamy te otwory sposób dowolny , u mnie wkręcony zostały śrubki z silikonem)
Następnie wymontowujemy je z zaworu- czujnika i też zaślepiamy miejsca ten czujnik zostawiamy podłączony bo info do kompa być musi .....
Na końcu wywalamy wężyk z airbox-u i też zaślepiamy to miejsce
koniec.....
Skręcamy maszynę
Info dodatkowe by się dostać do wężyków trzeba zdjąć bak i airbox potem już ładnie widać co i jak
Pozdrawiam Quake
- asphaltsurfer
- Posty: 216
- Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
- Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin
Heh.
To o czym mowa to system dopalania spalin PAIR i nie widzę najmniejszego sensu tego ściągać. To świeże powietrze jest kierowane z airboxa przez zawory wylotowe aż do kolektorów wydechowych a nie odwrotnie (!!!). Ma to na celu utlenić produkty spalania aby maszyna mogła spełnić bardziej restrykcyjne normy spalin. A to że 'sprzęt bardziej rwie' to zwykłe działanie ludzkiej psychiki. Nie ma w tym systemie nic co by mogło zaszkodzić mocy ani momentowi obrotowemu.
Tak to wygląda z profilu:
Jak już tak kombinujecie to bardziej bym się zastanowił nad tym wężem z przedmuchów z cylindrów i silnika (czarne strzałki), chociaż to powietrze nie jest jakoś bardzo zanieczyszczone a na końcu dodany sączek co by odfiltrował resztki oleju.
Może w przypadku nowszych 1000 zwróciłbym uwagę na zaworór EXUP w Suzuki to EXCVA ale też skupiłbym się bardziej raczej na prawidłowym jego działaniu bo wszystko jest zaprojektowane tak aby dać silnikowi jak najwięcej. Joł.
To o czym mowa to system dopalania spalin PAIR i nie widzę najmniejszego sensu tego ściągać. To świeże powietrze jest kierowane z airboxa przez zawory wylotowe aż do kolektorów wydechowych a nie odwrotnie (!!!). Ma to na celu utlenić produkty spalania aby maszyna mogła spełnić bardziej restrykcyjne normy spalin. A to że 'sprzęt bardziej rwie' to zwykłe działanie ludzkiej psychiki. Nie ma w tym systemie nic co by mogło zaszkodzić mocy ani momentowi obrotowemu.
Tak to wygląda z profilu:
Jak już tak kombinujecie to bardziej bym się zastanowił nad tym wężem z przedmuchów z cylindrów i silnika (czarne strzałki), chociaż to powietrze nie jest jakoś bardzo zanieczyszczone a na końcu dodany sączek co by odfiltrował resztki oleju.
Może w przypadku nowszych 1000 zwróciłbym uwagę na zaworór EXUP w Suzuki to EXCVA ale też skupiłbym się bardziej raczej na prawidłowym jego działaniu bo wszystko jest zaprojektowane tak aby dać silnikowi jak najwięcej. Joł.
- Pawlus
- Posty: 1124
- Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
- Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
- Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
- Imię: Mateusz
- Skąd: DOA
Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin
Odgrzeję kotleta na pełnej, ale nie chcę spamować nowym tematem.
Sprawdzałem sobie dzisiaj luzy zaworowe - pozytywne jest to, że na szczęście wszystkie w normie Ale przejdźmy do rzeczy mniej pozytywnej czyli zagwostki, która przy tym powstała - podczas demontażu zastanawiałem się, czy ściągać zawór PAIR, bo nie wydawało się to konieczne do demontażu pokrywy zaworowej, ale tak nakazała serwisówka więc przyjąłem to na klatę i tak zrobiłem, z myślą, że przy okazji sprawdzę czy wszystko gra. Odpiąłem wężyk, który łączy zawór z wtryskami bo wydawał się najłatwiejszy do zdemontowania. Jednak gdy odłożyłem zawór na szmatkę i chciałem odkręcić pokrywę, zauważyłem na niej małą srebrną kulkę, jakby z łożyska - na 99% wcześniej jej tam nie było. Nic nie widziałem ani nie słyszałem podczas zdejmowania wężyka, ale najprawdopodobniejsza opcja jest taka, że ta kuleczka wyleciała z tego wężyka. Wszystko fajnie, tylko, że na żadnym schemacie nie widzę, by ta kuleczka miała tam być. Zacząłem drążyć temat, i dowiedziałem się, że można zrobić pair mod, zatykając np. właśnie taką kulką ale wężyk idący do airboxa i ma to być ciasne, a ta kulka ma mniejszą średnicę niż wężyk z którego prawdopodobnie wyleciała i dodatkowo ten wężyk idzie do wtrysków (być może to jest jakieś podciśnienie?) a nie do airboxa. Co tu jest grane? Ktoś coś kombinował? Czy może ta kulka fabrycznie ma gdzieś tam być? Rzecz się kręci oczywiście wokół GSXR 600 K3. Proszę specjalistów o jakieś pomocne opinie.
Zdjęcia nakreślające temat:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7b86e9e67d51.jpg[/img] [img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/87c23620990f.jpg[/img]
Fiszka PAIR: http://www.ronayers.com/2ND-AIR-C158230.aspx
PS Nie przerazić się tym brudem, będę to wszystko dopiero czyścił
Sprawdzałem sobie dzisiaj luzy zaworowe - pozytywne jest to, że na szczęście wszystkie w normie Ale przejdźmy do rzeczy mniej pozytywnej czyli zagwostki, która przy tym powstała - podczas demontażu zastanawiałem się, czy ściągać zawór PAIR, bo nie wydawało się to konieczne do demontażu pokrywy zaworowej, ale tak nakazała serwisówka więc przyjąłem to na klatę i tak zrobiłem, z myślą, że przy okazji sprawdzę czy wszystko gra. Odpiąłem wężyk, który łączy zawór z wtryskami bo wydawał się najłatwiejszy do zdemontowania. Jednak gdy odłożyłem zawór na szmatkę i chciałem odkręcić pokrywę, zauważyłem na niej małą srebrną kulkę, jakby z łożyska - na 99% wcześniej jej tam nie było. Nic nie widziałem ani nie słyszałem podczas zdejmowania wężyka, ale najprawdopodobniejsza opcja jest taka, że ta kuleczka wyleciała z tego wężyka. Wszystko fajnie, tylko, że na żadnym schemacie nie widzę, by ta kuleczka miała tam być. Zacząłem drążyć temat, i dowiedziałem się, że można zrobić pair mod, zatykając np. właśnie taką kulką ale wężyk idący do airboxa i ma to być ciasne, a ta kulka ma mniejszą średnicę niż wężyk z którego prawdopodobnie wyleciała i dodatkowo ten wężyk idzie do wtrysków (być może to jest jakieś podciśnienie?) a nie do airboxa. Co tu jest grane? Ktoś coś kombinował? Czy może ta kulka fabrycznie ma gdzieś tam być? Rzecz się kręci oczywiście wokół GSXR 600 K3. Proszę specjalistów o jakieś pomocne opinie.
Zdjęcia nakreślające temat:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7b86e9e67d51.jpg[/img] [img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/87c23620990f.jpg[/img]
Fiszka PAIR: http://www.ronayers.com/2ND-AIR-C158230.aspx
PS Nie przerazić się tym brudem, będę to wszystko dopiero czyścił
- Majka11
- Posty: 143
- Rejestracja: 22 lut 2012, o 20:43
- Motocykl: Gsxr 600 k6
- Wymarzony motocykl: rsv :)
- Imię: Łukasz
- Skąd: Wieluń
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin
może ktoś to własnie tak zatkał
pair się przytyka jak masz przelot założony żeby nie walił marchew z wydechu
zmieńcie nazwę tematu bo nazwany tutaj zawór dopalania spalin to EGR a opisywany system PAIR a to coś innego
pair się przytyka jak masz przelot założony żeby nie walił marchew z wydechu
zmieńcie nazwę tematu bo nazwany tutaj zawór dopalania spalin to EGR a opisywany system PAIR a to coś innego
-
- Posty: 1228
- Rejestracja: 24 wrz 2012, o 23:29
- Motocykl: 1000 L1
Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin
pair to tez system dopalania spalin. on niema zadnego wplywu na moc, blokuje sie go po to jak majka napisal albo jak ktos stroi pod afr, bo z nim nie da sie odczytow zrobic.
- Pawlus
- Posty: 1124
- Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
- Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
- Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
- Imię: Mateusz
- Skąd: DOA
Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin
Sprawa nieaktualna - nic jednak nie było tam grzebane. Problem sam się rozwiązał. Gdy wróciłem wczoraj wieczorem z garażu nie dawało mi to spokoju i postanowiłem napisać, ale jak się okazało dziś zupełnie niepotrzebnie. Śmieszna sprawa, ale wczoraj odkręcając śruby do jednej z nich próbowałem różnych kluczy bo nie chciała puścić (bitów na uchwycie, imbusa z przedłużką etc.), a gdy dziś wziąłem wspominany uchwyt do ręki to zauważyłem, że takiej kuleczki brakuje właśnie z jednej jego strony...
Zestaw bitów taki jak na foto, widać "podejrzaną" kulczekę:
W sumie nie wiem jak to wyskoczyło, bo nie próbowałem tego uchwytu nawet przedłużać, a ta sprężynka dość mocno to trzyma. Dobrze, że zabezpieczyłem otwory po świecach przed atakiem na śruby, gdyby to znalazło się wewnątrz silnika byłaby lipa.
Zestaw bitów taki jak na foto, widać "podejrzaną" kulczekę:
W sumie nie wiem jak to wyskoczyło, bo nie próbowałem tego uchwytu nawet przedłużać, a ta sprężynka dość mocno to trzyma. Dobrze, że zabezpieczyłem otwory po świecach przed atakiem na śruby, gdyby to znalazło się wewnątrz silnika byłaby lipa.
- Majka11
- Posty: 143
- Rejestracja: 22 lut 2012, o 20:43
- Motocykl: Gsxr 600 k6
- Wymarzony motocykl: rsv :)
- Imię: Łukasz
- Skąd: Wieluń
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin
to nieźle
apropo Akum EGR puszcza spaliny z powrotem w obieg do kolektora ssącego po drodze są jeszcze zwykle chłodzone płynem chłodniczym a Pair tylko dopala żeby ich nie było i je marnuje
-
- Posty: 1228
- Rejestracja: 24 wrz 2012, o 23:29
- Motocykl: 1000 L1
Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin
Ja wiem Majka jak egr dziala pair nie jest stricte systemem recyrkulacji jak egr tylko dopalania spalin
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 lip 2017, o 08:25
- Motocykl: K7 1000
- Wymarzony motocykl: L9 1000
- Imię: Marek
- Skąd: Janowice
Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin
Podeśle ktoś fotke który to ten zawór
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 lip 2017, o 08:25
- Motocykl: K7 1000
- Wymarzony motocykl: L9 1000
- Imię: Marek
- Skąd: Janowice
Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin
chodzi o k7 1000
- Siwy
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 5 maja 2020, o 09:30
- Motocykl: Gsxr 1000 K7
- Imię: Siwy
- Skąd: Hamburg
- Lokalizacja: Hamburg / Lidzbark Warminski
Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin
Jesli jestem w bledzie to mnie poprawcie....
https://photos.app.goo.gl/9nXpPK3aMjjim2SJ7
Ale wyglada ze to to.....
Wlasnie jestem po sprawdzaniu luzow zaworowych i wymioanie swiec.... (luzy w OK przy 45k.)
https://photos.app.goo.gl/9nXpPK3aMjjim2SJ7
Ale wyglada ze to to.....
Wlasnie jestem po sprawdzaniu luzow zaworowych i wymioanie swiec.... (luzy w OK przy 45k.)