190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
- Sasza
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2011, o 20:45
- Motocykl: szukanieNastępcyK5 1000
- Imię: Paweł
- Skąd: PTU
- Lokalizacja: WLI/PTU
190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
Witam mam pytanie dotyczące opon 200/55 a jazdy na torze tzn wiadome wieksza powierznia przylegajaca do asfaltu i bardziej mozna na wyjsciu odkrecac ale co jeszcze? Slyszalem ze na 200 ciezej pokonac zakret niz na 190 czy to prawda? Co polecacie i jakie jest wasze zdanie na ten temat jakie sa minusy i plusy? Oplaca sie wogole zakladac 200? Testowalem 190tki Metzeler Sportec M5 i lepily sie bardzo dobrze a chce zalozyc Pirelli Diablo Supercorsa 120/70/17 + 200/55/17. Czekam na opinie.
- ASek
- Nowy
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 21:14
- Motocykl: GSX-R 1000 K8
- Wymarzony motocykl: niema takiego ...
- Imię: Arek
- Skąd: śląsk
Re: 190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
Ja akurat stoję przed identycznym dylematem ... Cały sezon śmigałem na 190/55 .. ale niestety i cena i dostępność kuszą mnie do 200/55 ... W przypadku Dunlopa 200/55 ma tak na prawdę 195 mm więc po 2,5 mm po boku więcej nie wydaje mi się problemem - i faktycznie po założeniu na felgę ( 6 cali ) to szerokość opony różni się albo wcale albo tyle że gołym okiem tego nie widać ... ALE >> za to wysokość - no tutaj to już jest gorzej ... Rozmawiając z innymi na torze ( bo ja porównania nie mam ) to jest masa ludzi którzy nawet do 600 ccm ( na felgę 5.5 cala ) zakładają 200/55 i jedyna różnica to taka że jak mi powiedzieli : opona nie informuje tak wcześnie że jest już na granicy - trzyma jak wściekła .. ale jak puści to już ciężko żeby odbyło się bez highside`a. No ale to w kwestii 600-tki .. w litrach nie spotkałem nikogo kto by mając 190/55 założył 200/55 i na cokolwiek narzekał .. Nie wiem jak w K5 jest seryjnie z tyłu .. 190/50 czy 190/55 ?
GSXR-1000 K8
SV-1000 K3
SV-1000 K3
- Sasza
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2011, o 20:45
- Motocykl: szukanieNastępcyK5 1000
- Imię: Paweł
- Skąd: PTU
- Lokalizacja: WLI/PTU
Re: 190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
190/50. Zależy mi na dobrym wyborze bo mam ograniczony budżet a chce sie poswiecic tylko torowi a slick to za wczesnie. To co mowisz ze 200 bedzie lepsza? A jak z dynamiką przechodzenia ze strony na strone?
- Bodzios13likes
- Posty: 134
- Rejestracja: 27 paź 2012, o 20:59
- Motocykl: GSX-r 600 K7
- Wymarzony motocykl: Ducati 1098
- Imię: Adam
- Skąd: Poznań
Re: 190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
dwusetką jes ciężej, zalezy jak sie przyzwyczaisz, ja sam nie lubie, jeżdze na 190
Kolejny raz miałem szczęście, doszedłem tu, gdzie jestem, nie odejdę stąd,
a wtedy, kiedy trzeba, do przodu idę pod prąd
a wtedy, kiedy trzeba, do przodu idę pod prąd
- ASek
- Nowy
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 21:14
- Motocykl: GSX-R 1000 K8
- Wymarzony motocykl: niema takiego ...
- Imię: Arek
- Skąd: śląsk
Re: 190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
Kurcze .. nie chcę żeby to źle zabrzmiało .. ale tak na prawdę to nie ma się co tak strasznie nad tym rozwodzić ..
Nie wiem na jakich torach chcesz śmigać .. czy karting czy Poznań ( czy zagranica ) i nie wiem jakie masz zaawansowanie.. ale kupując każdą z torowych opon czyli D211 czy D212 .. Supercorsa czy Superbike PRO ( bardzo twarda i starczająca na mega ilość okrążeń - jedna uwaga >> trzyma jak wściekła ale do 30 - 32 stopni powietrza - wypróbowane przez kolegów z Pucharu Aprili ) .. to i tak na początku będzie to mega wypasss ...
Slick niczym się nie różni od tzw. ciętego slicka .. czyli masz D211 w slicku i identyczną oponę ale z "bierznikiem" .. i tak samo jest w Pirelli masz Supercorse ( seria SC-0, SC-1, SC2 czy SC3 ) w slicku i z tymi "nacięciami" .. ale notabene one nie mają homologacji na drogę .. na drogę jest Supercorsa SP lub BSB .. Tak że nie ma tak że na slick za wcześnie .. TO JEST TAŃSZA OPONA i tyle ... z tym że jak zjedziesz boki to nie sprzedasz nikomu choćby za 100 zł na ulicę ..
Poza tym .. nie wiem ile chcesz jeździć .. ale jeden SD to dwa czy 1,5 tyłu ( jak dobrze będziesz jeździł technicznie ) .. i jeden przód ( no może przód starczy na dwa SD czyli 4 dni jazdy po torze może 3 dni ) .. Opon to ci panie trzeba .. oj trzeba ...
Dobieranie ciśnienia, mieszanki, ustawień zawieszenia ..... długa droga .. a jak coś się spieprzy to wpadniesz na sesje - zjedziesz a tu prawej strony bark
Tak że spokojnie .. u MM-Techa były slicki D211 koło 1000 zł >> dwa tyły + przód .. ja na tym latam .. polecam .. ale Pirelli tez jest MEGA - żeby nie było
Moja kolekcja (nie cała) na przyszły sezon
teraz przybyło jeszcze 3 przody - dwa tyły Dunlop .. + 2 komplety Supercors
A do przerzucania to masz kierownicę i ciężar ciała .. spokojnie ... wszystko idzie ogarnąć ..
Nie wiem na jakich torach chcesz śmigać .. czy karting czy Poznań ( czy zagranica ) i nie wiem jakie masz zaawansowanie.. ale kupując każdą z torowych opon czyli D211 czy D212 .. Supercorsa czy Superbike PRO ( bardzo twarda i starczająca na mega ilość okrążeń - jedna uwaga >> trzyma jak wściekła ale do 30 - 32 stopni powietrza - wypróbowane przez kolegów z Pucharu Aprili ) .. to i tak na początku będzie to mega wypasss ...
Slick niczym się nie różni od tzw. ciętego slicka .. czyli masz D211 w slicku i identyczną oponę ale z "bierznikiem" .. i tak samo jest w Pirelli masz Supercorse ( seria SC-0, SC-1, SC2 czy SC3 ) w slicku i z tymi "nacięciami" .. ale notabene one nie mają homologacji na drogę .. na drogę jest Supercorsa SP lub BSB .. Tak że nie ma tak że na slick za wcześnie .. TO JEST TAŃSZA OPONA i tyle ... z tym że jak zjedziesz boki to nie sprzedasz nikomu choćby za 100 zł na ulicę ..
Poza tym .. nie wiem ile chcesz jeździć .. ale jeden SD to dwa czy 1,5 tyłu ( jak dobrze będziesz jeździł technicznie ) .. i jeden przód ( no może przód starczy na dwa SD czyli 4 dni jazdy po torze może 3 dni ) .. Opon to ci panie trzeba .. oj trzeba ...
Dobieranie ciśnienia, mieszanki, ustawień zawieszenia ..... długa droga .. a jak coś się spieprzy to wpadniesz na sesje - zjedziesz a tu prawej strony bark
Tak że spokojnie .. u MM-Techa były slicki D211 koło 1000 zł >> dwa tyły + przód .. ja na tym latam .. polecam .. ale Pirelli tez jest MEGA - żeby nie było
Moja kolekcja (nie cała) na przyszły sezon
teraz przybyło jeszcze 3 przody - dwa tyły Dunlop .. + 2 komplety Supercors
A do przerzucania to masz kierownicę i ciężar ciała .. spokojnie ... wszystko idzie ogarnąć ..
GSXR-1000 K8
SV-1000 K3
SV-1000 K3
- relakzstyle
- Posty: 510
- Rejestracja: 23 sty 2012, o 00:04
- Motocykl: GSXR 1000
- Wymarzony motocykl: NOWY
- Lokalizacja: Puck
Re: 190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
STANĄŁ mi =D ogarniasz te opony napewno. Nie ładując się do innego wątku , wacham sie miedzy d211 E albo pirelkami diablo rosso corsa. Podpowiesz cos ? W wiekszosci ULICA. Przebieg super jakby chociaz 4-5 polatały. Tor pewnie tez odwiedze
Ustępuj pierwszeństwa tym, którzy je mają oraz tym, którym za chwile przyjdzie do głowy je wymusić.
- ASek
- Nowy
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 21:14
- Motocykl: GSX-R 1000 K8
- Wymarzony motocykl: niema takiego ...
- Imię: Arek
- Skąd: śląsk
Re: 190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
Największy problem z D211 to to że potrzebują nagrzania do pracy i znikają szybko jeśli nie mają koców na sobie przed jazdą
Jeśli jeździsz więcej na drodze no to Pirelli Rosso Corsa będą lepsze .. mieszanka E w D211 niewiele pomoże ....
Dobra opcja też to SportSmart ...
Jeśli jeździsz więcej na drodze no to Pirelli Rosso Corsa będą lepsze .. mieszanka E w D211 niewiele pomoże ....
Dobra opcja też to SportSmart ...
GSXR-1000 K8
SV-1000 K3
SV-1000 K3
- relakzstyle
- Posty: 510
- Rejestracja: 23 sty 2012, o 00:04
- Motocykl: GSXR 1000
- Wymarzony motocykl: NOWY
- Lokalizacja: Puck
Re: 190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
myslalem o dunlopie sportmax qualifier 2 bo tez dobre opinie zbierA
Ustępuj pierwszeństwa tym, którzy je mają oraz tym, którym za chwile przyjdzie do głowy je wymusić.
-
- Nowy
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 kwie 2014, o 13:19
- Motocykl: GSXR 1000 K2
- Imię: Grzegorz
- Skąd: Rbk
Re: 190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
ładnie masz tych opon nakupionych. ja tam polecam power pure lepsze niz pilot powery
- Luter
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 kwie 2011, o 18:43
- Motocykl: S K2
- Wymarzony motocykl: Nowszy co roku ;P
Re: 190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
sam latam teraz na Dquali2 i jestem zadowolony. Moment się grzeją i kleją bez zarzutu. Co do dylematu 190-200"?... wolałbym 190... łatwiej przerzucać. Chyba że masz zakręt co pare kilometrów...
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 26 maja 2014, o 16:40
- Motocykl: suzuki gsxr 750 srad
- Wymarzony motocykl: kawasaki zx10r
- Imię: Jurek
- Skąd: Nowy Sącz
Re: 190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
pany a jakie cisnienie trzeba bic do takich d212 gp 200/55 do 750 srada jezdzac po ulicy? ja bije 2.9 tyle ze coraz cieplej sie robi to i sie opona bardziej nagrzewa co za soba niesie wieksze cisnienie i sie zastanawiam czy 2.9 to nie za duzo na tyl?
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 wrz 2014, o 21:56
- Motocykl: gsx750r srad
- Imię: Łukasz
- Skąd: Szczecin
Re: 190/55 czy 200/55? (jazda sportowa/tor)
a co myslicie o michalkach pilot power 2ct?