Srad gubi prąd

Wszystko na temat GSX-R 600.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
Qdlaty
Posty: 129
Rejestracja: 3 maja 2010, o 23:20
Motocykl: Ściep 600

Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: Qdlaty » 21 cze 2010, o 22:24

Tak jak w temacie gubię prąd aku mi się rozładowuje nie trzyma ładowania - prądnica sprawdzona jest ok. kable wyglądają w porządku zostaje chyba ino regulator... - jak myślicie? mogą być inne powody ? - Moto to SRAD 600 98'

Awatar użytkownika
satanic
Posty: 1661
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 22:29
Motocykl: gumator 750
Lokalizacja: Poznań - Kołobrzeg

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: satanic » 22 cze 2010, o 00:51

w sumie to bysmy ogarneli temat, jakby ktos wiedzial czy przykrecenie regla tylko go trzyma czy to jest tez dodatkowa masa, bo mozna by zrobic podmianke, ale szkoda spalic nastepny ;)

Awatar użytkownika
Qdlaty
Posty: 129
Rejestracja: 3 maja 2010, o 23:20
Motocykl: Ściep 600

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: Qdlaty » 22 cze 2010, o 07:40

Lub Ktoś z Poznania przypadkiem ma regulator od srada który można zalożyć i psrawdzić na szybkości ....

rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 23 sie 2010, o 18:35

hehe ja wiem co jest pisze to juz na roznych forach po raz 100 tylko nikt sie jakos nie uczy

Wiec pierwsza rzecz nie musisz ani pozyczac aku ani regulatora wystarczy ze zapalisz motor i odepniessz kleme plusowa jesli zgasnie lub spadna drastycznie obroty to regulator jest kaput albo ladowanie jak bedzie chodzil dalej bez zmiany to jest wszystko ok (tzn aku i tak bedzie do wymiany)

Teraz powiedz mi kolego jak tam swiatla stopu? jak wlaczysz siatla mijania to juz stop ledwie swieci jak nacisniesz? albo jak nacisniesz stop to zapalaja sie lampki zegarow z wylaczonymi swiatlami?
jesli jest ktorys z objawow to pisz a ja ci powiem co zrobic:)

Srednio takie objawy jak wyzej wykanczaja akumulator w 2 miesiace a przryczyna tego kosztuje 2 zl:)

Pozdro Rapid
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

Awatar użytkownika
satanic
Posty: 1661
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 22:29
Motocykl: gumator 750
Lokalizacja: Poznań - Kołobrzeg

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: satanic » 23 sie 2010, o 18:45

problem dawno rozwiazany przyczyna byl przekaznik rozrusznika

rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 23 sie 2010, o 19:01

przekaznik rozrusznika? hmmm istnieje taka mozliwosc jesli naladowal bys akumulator na maxa i podlaczyl do moto i probowal krecic a rozrusznik nawet wtedy bo nie chcial krecic tzn cykal to wtedy
bym sie zgodzil ale podales inne objawy wiec stad moje wnioski........
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

Awatar użytkownika
MichalBurnout
Posty: 279
Rejestracja: 16 lip 2010, o 16:27
Motocykl: GSXR 600 SRAD STUNT
Wymarzony motocykl: Już jest? :P
Lokalizacja: Działdowo/Mława

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: MichalBurnout » 23 sie 2010, o 19:57

rapid85 pisze:Srednio takie objawy jak wyzej wykanczaja akumulator w 2 miesiace a przryczyna tego kosztuje 2 zl:)

Pozdro Rapid
A co to za przyczyna jeśli można wiedzieć? Bo ładowanie mam ok ale światła przygasają przy dodaniu gazu lub jak na jałowym stop wciskam... :/
Jeśli pędzisz z prędkością 299 km/h, to co widzisz przed sobą jest już historią...

rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 23 sie 2010, o 21:57

to normalne ze przygasaja po dodaniu gazu i wciskaniu stopu bo to pierwsze to w motorach jest pradnica a nie alternator wiec kazde zmiana predkosci obrotu powoduje przgasanie lub rozjasnianie swiatel co jest jak najbardziej normalnym zjawiskiem a jesli wciskasz stop i swiatla przygasaja to tez jest nomalne pod warunkiem ze nie gasna az tak ze ich nie widac w przeciwnym wypadku nie masz sie czym przejmaowac jeszcze jak wlaczysz migacz to tez beda lampy zauwazalnie migac razem z migaczem sa to wszystko skutki uboczne pradnicy bo podaje zmienne wartosci pradu wahania sa niewielkie ale skutki sa jakie sa i nie ma sie czym przejmowac jesli nie rozladowuje ci sie bez powodu akumulator to zadnego zwarcia w instalacji nie masz .........:)
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

Awatar użytkownika
satanic
Posty: 1661
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 22:29
Motocykl: gumator 750
Lokalizacja: Poznań - Kołobrzeg

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: satanic » 23 sie 2010, o 22:09

rapid85 pisze:przekaznik rozrusznika? hmmm istnieje taka mozliwosc jesli naladowal bys akumulator na maxa i podlaczyl do moto i probowal krecic a rozrusznik nawet wtedy bo nie chcial krecic tzn cykal to wtedy
bym sie zgodzil ale podales inne objawy wiec stad moje wnioski........
no przekaznik rozrusznika, tak sie to nazywa, a ze jest w sradzie zespolony z głownym bezpiecznikiem i wtyczka od regla to juz inna sprawa...

Awatar użytkownika
MichalBurnout
Posty: 279
Rejestracja: 16 lip 2010, o 16:27
Motocykl: GSXR 600 SRAD STUNT
Wymarzony motocykl: Już jest? :P
Lokalizacja: Działdowo/Mława

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: MichalBurnout » 24 sie 2010, o 22:01

rapid85 pisze:to normalne ze przygasaja po dodaniu gazu i wciskaniu stopu bo to pierwsze to w motorach jest pradnica a nie alternator
No dobrze a co kosztuje te 2zł, lepiej wiedzieć na zaś... ;)
Jeśli pędzisz z prędkością 299 km/h, to co widzisz przed sobą jest już historią...

rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 25 sie 2010, o 19:20

Spotkalem sie dwa razy z tym problemem a raczej nie wiedza mlodych uzytkownikow
mianowicie zle wkrecenie zarowki dwu wluknowej spowoduje zwarcie i wykonczy akumulator
chodzi o lampe stopu w starszych typach (nie diodowe lampy)

Objawy beda np przy wcisnieciu stopu zapalaja sie zegary i postaojowa przednia a jak wlaczysz swiatla to obydwa wlukna swieca na raz chociaz stopu nie wciskasz
bo jedno wlukno jest od stopu a drugie od swiatel pozycyjnych wystarczy wkrecic odwrotnie i spalisz akumulator po 2 miesiacach bo mozna tak jezdzic i zaden bezpiecznik sie nie spali:(

przyczyna 2zl za zarowke skutek zniszczony akumulator
nie wiedza kosztuje 200zl aku i x set zlotych w serwisach za diagnozy

....................................................................................................................

pozdrawiam rapid
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

dudusgsx750r
Nowy
Nowy
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2010, o 18:28
Motocykl: Suzuki gsx750r
Wymarzony motocykl: Suzuki gsx1300r hayabusa

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: dudusgsx750r » 26 sie 2010, o 20:16

Witam. Wszędzie na ciebie rapid trafiam i znowu mam zapytanie, jeśli można oczywiście. Mianowicie czym twoim zdaniem różni się alternator od prądnicy i jak to odróżniasz? Ja zawsze mam z tym kłopoty. Drugą sprawą jest to że przyciemnianie się jednych żarówek po zapaleniu się innych to wina spadku mocy i nagrzewania się coraz cieńszych przewodów stosowanych w instalacjach elektrycznych. Elektroniczne regulatory napięcia mają zadanie utrzymywać stałą wartość ładowania niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Oczywiście wpływ na to ma szereg innych czynników jak np. lepsza lub gorsza kondycja akmulatora, połączeń, czy samych przewodów, bo z doświadczenia wiem, że leciwe przewody utlenione, niejednokrotnie łączone na miliony sposobów nie mają 100% przewodności i pod obciążeniem żarówkami tracą moc. Znów czekam na opinię kolegi rapida bo ciekawe rzeczy pisze, może się czegoś nauczę, wkońcu elektryk też żaden ze mnie, chociaż jakoś sobie radzę. Pozdrawiam i bez obrazy, ja się nie czepiam ale miło z kimś kompetentnym powymieniać poglądy.

rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 27 sie 2010, o 10:06

Zasade dzialania maja niemal identyczna i tu zacytuje wikipedie
Prądnice prądu stałego były stosowane w pojazdach do zasilania urządzeń elektrycznych pojazdu oraz ładowania akumulatora rozruchowego................
Alternator to prądnica prądu przemiennego, często trójfazowa. Służy do zmiany energii mechanicznej w prąd przemienny..............
A moze DYNAMO (z języka niemieckiego) – dawna nazwa prądnicy, aktualnie rzadko używana...........

wszystko jest pradnica ale przyzanm ci racje....pasuje? tez ze mnie zaden elektromechanik wiec ten temat odpuszczam!
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

Bxx
Posty: 56
Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:23
Motocykl: GSX-R 750

Re: Srad gubi prąd

Nieprzeczytany post autor: Bxx » 10 wrz 2010, o 10:13

Witam jeżeli można rozwinę trochę temat alternatora. Na początku w motocyklach wystarczały prądnice prądu stałego ale z czasem zrastało zapotrzebowanie na prąd i zostały one wyparte przez prądnice prądu zmiennego czyli alternatory. Zbudowane są one z dwóch zasadniczych elementów statora(częśc nie ruchoma)i wirnika obracającego się wewnątrz lub na zewnątrz statora. W stalowym statorze umieszczone są uzwojenia będące tak na prawdę trzema oddzielnymi cewkami przestawionymi o kąt 120 stopni. Wirnik również zawiera w swoim wnętrzu uzwojenie zwane wzbudzającym, zasilane wprost z akumulatora.Odbywa się to poprzez szczotki węglowe i dwa odizolowane od siebie pierścienie ślizgowe. Tak więc wirnik jest elektromagnesem poruszającym się wewnątrz lub na zewnątrz potrójnej cewki. W wyniku indukcji magnetycznej powstaje trójfazowy prąd zmienny. Na obudowie alternatora zamontowany jest układ prostowniczy składający się z diod które zmieniają prąd zmienny na stały, mogący zasilac odbiorniki i akumulator. W odróżnieniu od prądnicy prądu stałego , w której szczotki poprzez komutator muszą zbierac cały prąd wytworzony w generatorze , przez pierścienie ślizgowe przepływa tylko mały prąd wzbudzenia z akumulatora. Nie ma iskrzenia nie ma strat prądu, szczotki zużywają się w nie wielkim stopniu.Najprostsze i najmniej zawodne są alternatory z magnesem stałym, które nie wymagają prądu wzbudzenia. Prądnica mogła by podołac zapotrzebowaniu na prąd ale tylko przy wysokich obrotach, gdy obroty są niskie jej wydajnośc jest bardzo mała. A wiec co za tym idzie przy dużym poborze prądu podczas jazdy w mieście przy częstym zatrzymywaniu prądnica nie dała by rady. Alternatory mają większe możliwości i pracują odpowiednio wydajnie również na niskich obrotach. Na dodatek są mniejsze i lżejsze od prądnic o porównywalnych parametrach. A więc dla wszystkich zainteresowanych w naszych motocyklach mamy alternatory i nie ma co do tego już chyba żądnej wątpliwości.

ODPOWIEDZ