Ciśnienie w oponach na tor
- h3rflik
- Posty: 51
- Rejestracja: 3 cze 2011, o 19:26
- Motocykl: Suzuki GSX-R 600 K3
Ciśnienie w oponach na tor
Witam.
Chciałbym raz na zawsze rozwiać wątpliwości jak to tak naprawdę jest z tym upuszczaniem ciśnienia w oponach do jazdy po torze (chodzi mi o zwykłe opony - nie torowe)! Niektórzy twierdzą, że bezwzględnie za każdym razem obniżamy o 0,5 bara od nominalnych wartości, inni z kolei metodą prób i błędów upuszczają po trochu tak aby przy rozgrzanych oponach ciśnienie wynosiło tyle ile zalecił producent. Jeszcze inni upuszczają za każdym razem nawet o 1 bar.
Może ktoś z Was lata po torach i ma doświadczenie, którym mógłby się podzielić?
Chciałbym raz na zawsze rozwiać wątpliwości jak to tak naprawdę jest z tym upuszczaniem ciśnienia w oponach do jazdy po torze (chodzi mi o zwykłe opony - nie torowe)! Niektórzy twierdzą, że bezwzględnie za każdym razem obniżamy o 0,5 bara od nominalnych wartości, inni z kolei metodą prób i błędów upuszczają po trochu tak aby przy rozgrzanych oponach ciśnienie wynosiło tyle ile zalecił producent. Jeszcze inni upuszczają za każdym razem nawet o 1 bar.
Może ktoś z Was lata po torach i ma doświadczenie, którym mógłby się podzielić?
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 sty 2012, o 12:57
- Motocykl: szukam k5-k8 1000
- Wymarzony motocykl: co to wogole za pytanie
Re: Ciśnienie w oponach na tor
Z moich obserwacji jest tak, Jak bardzo rozgrzejesz opony to wzrasta w nich cisnienie, za czym idzie spadek przyczepnosci. Chodzi o to by utrzymac prawidlowe cisnienie, ja spuszczam kolo 0,5bara wlasnie
- h3rflik
- Posty: 51
- Rejestracja: 3 cze 2011, o 19:26
- Motocykl: Suzuki GSX-R 600 K3
Re: Ciśnienie w oponach na tor
A sprawdzałeś może o ile się podnosi po rozgrzaniu?
- dziki
- Posty: 557
- Rejestracja: 6 lut 2012, o 10:25
- Motocykl: GSX-R K5 LYTER
- Imię: Dziki
- Skąd: Bytom - Sójcze
- Lokalizacja: Bytom
Re: Ciśnienie w oponach na tor
z 2.5 w sradzie spuszczałem do ok 1.9 - 1.6 nawet, kiedyś sprawdzaliśmy przy ciśnieniu 2.2 po kilku okrążeniach na Radomiu mieliśmy 2.7
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 8 kwie 2011, o 23:13
- Wymarzony motocykl: Juz jest!!!! GSX-R 1000K4
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciśnienie w oponach na tor
Moze rozwiązaniem jest pompowaniem azotem jak w samochodach? Azot ma mniejszą rozszerzalność temperaturową a więc nie wpływa tak na ciśnienie w oponie - nie wiem jednak jak bardzo jest nie wrażliwy na zmiany temperatury.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 15 cze 2013, o 15:42
- Motocykl: Suzuki GsxR 750 K9
- Imię: Grzegorz
- Skąd: łódzkie
Re: Ciśnienie w oponach na tor
Co do pompowania Azotem szczerze odradzam wielu wulkanizatorów ma te same układy do powietrza i azotu i żeby napompować Azotem powinien oczyścić układ z tlenu a tego nie robią odkręca tylko azot a zakręca powietrze i to co w przewodach zostaje w układnie a póżniej ląduje u was w kołach.
Z moich własnych obserwacji wynika że ciśnienie w oponach drogowych używanych na torze wzrasta o około 0,5 bar-a gdy są ciepłe.
Byłem kilka razy na torze w radomiu poradzono mi żeby w mojej k5 750 na przodzie było 2.0 a tył 2.4. mierzone na zimnych oponach.
Czyli dokładnie tyle ile zaleca producent licząc na ciepłych dodając pół bara wychodzi 2.5 i 2.9 a takie wartości zaleca producent na zimnych.
Reasumując trzeba wziąć serwisówkę w rękę sprawdzić nominalne ciśnienia w oponach zalecane przez producenta o obniżyć wszystko o te 0,5 bar-a, ja tak to rozumie tak poruszam się po torze w radomiu i stwierdzam się że jest o wiele lepiej niż mając początkowe ciśnienia dane przez producenta.
Z moich własnych obserwacji wynika że ciśnienie w oponach drogowych używanych na torze wzrasta o około 0,5 bar-a gdy są ciepłe.
Byłem kilka razy na torze w radomiu poradzono mi żeby w mojej k5 750 na przodzie było 2.0 a tył 2.4. mierzone na zimnych oponach.
Czyli dokładnie tyle ile zaleca producent licząc na ciepłych dodając pół bara wychodzi 2.5 i 2.9 a takie wartości zaleca producent na zimnych.
Reasumując trzeba wziąć serwisówkę w rękę sprawdzić nominalne ciśnienia w oponach zalecane przez producenta o obniżyć wszystko o te 0,5 bar-a, ja tak to rozumie tak poruszam się po torze w radomiu i stwierdzam się że jest o wiele lepiej niż mając początkowe ciśnienia dane przez producenta.