Gsxr 1000 K6 szarpie
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 paź 2016, o 13:03
- Motocykl: Gsxr 1000 K6
- Wymarzony motocykl: Gsxr 1000 K6
- Imię: Adrian
- Skąd: Warszawa
Gsxr 1000 K6 szarpie
Witam panów.
Mam problem ze swoim gixem a mianowicie, jeździ całkiem okej póki nie zaczynam odkręcać gazu do oporu, motocykl wtedy między 11-13 tys obrotów wpada w szarpanie, nie może przebić się na wyższe obroty, wywala wtedy kontrolke FI, po wyłączeniu zapłonu błąd ginie, po jeździe ze zworką wywaliło błąd c28 kreseczka na środku, silniczek od przepustnic pracuje normalnie
Mam problem ze swoim gixem a mianowicie, jeździ całkiem okej póki nie zaczynam odkręcać gazu do oporu, motocykl wtedy między 11-13 tys obrotów wpada w szarpanie, nie może przebić się na wyższe obroty, wywala wtedy kontrolke FI, po wyłączeniu zapłonu błąd ginie, po jeździe ze zworką wywaliło błąd c28 kreseczka na środku, silniczek od przepustnic pracuje normalnie
Re: Gsxr 1000 K6 szarpie
Jest temat o tym błędzie. Poszukaj bo przewija się to co chwila
- djmaly
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 cze 2013, o 23:55
- Motocykl: Suzuki GSXR 750 K4
- Wymarzony motocykl: Suzuki GSXR 1000 K6
- Imię: Mateusz
- Skąd: FZA
- Lokalizacja: Żary - Lubuskie
Re: Gsxr 1000 K6 szarpie
Witaj,
Przy pomocy będę sugerował się błędem, który tobie wyskoczył c28. Błąd ten oznacza błędne działanie drugich klapek w przepustnicy, którymi steruje STVA. W tym przypadku może być uszkodzony silniczek STVA lub przewody idące do niego z ECU (słaby kontakt we wtyczce, zwarcie przewodów, przerwane przewody lub przewód). Silniczek STVA jest zamontowany z prawej strony przepustnicy, od razu rzuci się w oczy jako największy element montowany na przepustnicy, najlepiej zlokalizujesz go podnosząc zbiornik i ściągając Air Bag, wówczas kręcąc manetką będą poruszały się pierwsze klapki, te nie ruchome czyli drugie klapki są bezpośrednio połączone z STVA. Silniczek STV podłączony jest do ECU na pinach 1,2,18,19 patrząc na ECU od strony blokady złącz, jest to złącze pierwsze od prawej. Aby zdiagnozować to wszystko co opisałem wyżej wykonaj kolejno:
1. Sprawdź wtyczkę połączeniową silnika STVA z ECU czy nie jest luźna lub styki są zaśniedziałe.
2. Przekręć stacyjkę na ON i obserwuj czy klapki od drugich przepustnic pracują, powinny otworzyć się na około 95% maksymalnego otwarcia (tą czynność wykonaj po zdjęciu Air Bag i nie odpalaj moto tylko przekręć stacyjkę na on ewentualnie na manetce włącz zapłon ale nie odpalaj moto).
3. Jeśli wyżej wymienione czynności sprawdziłeś i jest dobrze to wykonaj kolejne czynności opisane niżej lub jeśli STVA nie działa sprawdź przewody czy są ok i zmierz je między silniczkiem STVA a komputerem (mierz je omomierzem).
4. Rozłącz wtyczkę od STVA i zmierz oporność na każdym przewodzie od silniczka względem masy, czyli minusa akumulatora. Miernik ustawiony na Omy powinien wskazywać na każdym przewodzie wartość nieskończoności, czyli bardzo duży opór co jest wynikiem poprawnym.
5. Wykonaj pomiary omomierzem między przewodami czarnym a różowym oraz zielonym a czarno białym, omomierz powinien wskazywać jakiś opór na pewno nie wartości nieskończoną.
6. Jeśli wyżej wymienione czynności wykazały wyniki pozytywne jak opisałem to:
a) Przerwane lub zwarte do masy są przewody/przewód.
b) Sprawdź wszystkie połączenia wtyczek STVA i komputera.
c) Podmień od kogoś ECU i sprawdź czy wszystko działa.
7. Jeśli jakieś pomiary z punktu 3 i 4 się nie zgadzają to sprawdź przewody i wtyczki, jeśli to będzie ok to STVA do wymiany. Dla pewności możesz od kogoś podstawić aby być pewnym na 100% że jest twój uwalony.
Jeśli usterka zostanie naprawiona powinno moto podłączyć się pod interfejs diagnostyczny i wyczyścić wartości DTC. Wszystko jest ładnie opisane w manualu. Wyżej wymienione czynności powinieneś dać radę wykonać sam jeśli posiadasz jakieś narzędzia oraz miernik/multimetr. Jak coś zdiagnozujesz daj znać.
Pozdrawiam.
Przy pomocy będę sugerował się błędem, który tobie wyskoczył c28. Błąd ten oznacza błędne działanie drugich klapek w przepustnicy, którymi steruje STVA. W tym przypadku może być uszkodzony silniczek STVA lub przewody idące do niego z ECU (słaby kontakt we wtyczce, zwarcie przewodów, przerwane przewody lub przewód). Silniczek STVA jest zamontowany z prawej strony przepustnicy, od razu rzuci się w oczy jako największy element montowany na przepustnicy, najlepiej zlokalizujesz go podnosząc zbiornik i ściągając Air Bag, wówczas kręcąc manetką będą poruszały się pierwsze klapki, te nie ruchome czyli drugie klapki są bezpośrednio połączone z STVA. Silniczek STV podłączony jest do ECU na pinach 1,2,18,19 patrząc na ECU od strony blokady złącz, jest to złącze pierwsze od prawej. Aby zdiagnozować to wszystko co opisałem wyżej wykonaj kolejno:
1. Sprawdź wtyczkę połączeniową silnika STVA z ECU czy nie jest luźna lub styki są zaśniedziałe.
2. Przekręć stacyjkę na ON i obserwuj czy klapki od drugich przepustnic pracują, powinny otworzyć się na około 95% maksymalnego otwarcia (tą czynność wykonaj po zdjęciu Air Bag i nie odpalaj moto tylko przekręć stacyjkę na on ewentualnie na manetce włącz zapłon ale nie odpalaj moto).
3. Jeśli wyżej wymienione czynności sprawdziłeś i jest dobrze to wykonaj kolejne czynności opisane niżej lub jeśli STVA nie działa sprawdź przewody czy są ok i zmierz je między silniczkiem STVA a komputerem (mierz je omomierzem).
4. Rozłącz wtyczkę od STVA i zmierz oporność na każdym przewodzie od silniczka względem masy, czyli minusa akumulatora. Miernik ustawiony na Omy powinien wskazywać na każdym przewodzie wartość nieskończoności, czyli bardzo duży opór co jest wynikiem poprawnym.
5. Wykonaj pomiary omomierzem między przewodami czarnym a różowym oraz zielonym a czarno białym, omomierz powinien wskazywać jakiś opór na pewno nie wartości nieskończoną.
6. Jeśli wyżej wymienione czynności wykazały wyniki pozytywne jak opisałem to:
a) Przerwane lub zwarte do masy są przewody/przewód.
b) Sprawdź wszystkie połączenia wtyczek STVA i komputera.
c) Podmień od kogoś ECU i sprawdź czy wszystko działa.
7. Jeśli jakieś pomiary z punktu 3 i 4 się nie zgadzają to sprawdź przewody i wtyczki, jeśli to będzie ok to STVA do wymiany. Dla pewności możesz od kogoś podstawić aby być pewnym na 100% że jest twój uwalony.
Jeśli usterka zostanie naprawiona powinno moto podłączyć się pod interfejs diagnostyczny i wyczyścić wartości DTC. Wszystko jest ładnie opisane w manualu. Wyżej wymienione czynności powinieneś dać radę wykonać sam jeśli posiadasz jakieś narzędzia oraz miernik/multimetr. Jak coś zdiagnozujesz daj znać.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- MaciejX
- Posty: 1846
- Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
- Motocykl: GSX-R 1000 K5
- Wymarzony motocykl: RC213V
- Imię: Maciej
- Skąd: Mrągowo
Re: Gsxr 1000 K6 szarpie
kolega djmały pieknie wytłumaczył jedyne co to nie Air bag a AirBox hehe ale to pewnie literówka
dosyć częsta usterka pewnie standardowo przetarły się ścieżki na potencjometrze bądź porobiły się zimne luty, trzeba bedzie rozebrać lub cały silniczek zawieźć do jakiegoś elektronika hobbysty i powinien ogarnąć temat
dosyć częsta usterka pewnie standardowo przetarły się ścieżki na potencjometrze bądź porobiły się zimne luty, trzeba bedzie rozebrać lub cały silniczek zawieźć do jakiegoś elektronika hobbysty i powinien ogarnąć temat
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 paź 2016, o 13:03
- Motocykl: Gsxr 1000 K6
- Wymarzony motocykl: Gsxr 1000 K6
- Imię: Adrian
- Skąd: Warszawa
Re: Gsxr 1000 K6 szarpie
Kabelki sprawdzone, silniczek się wiesza dziś doszedł nowy objaw.
Po przepiłowaniu go do oporu na trzecim biegu wolne obroty stanęły na 5 tys, po przegazówce na 5,5 a po wyłączeniu go kill switchem pracował normalnie, to samo na zimnym silniku, po włączeniu zapłonu silniczek normalnie otwiera do konca przepustnice
Po przepiłowaniu go do oporu na trzecim biegu wolne obroty stanęły na 5 tys, po przegazówce na 5,5 a po wyłączeniu go kill switchem pracował normalnie, to samo na zimnym silniku, po włączeniu zapłonu silniczek normalnie otwiera do konca przepustnice
- Carry
- Posty: 466
- Rejestracja: 17 sie 2010, o 13:49
- Motocykl: GSXR 600 K6
- Imię: Marcin
- Skąd: Warszawa
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Re: Gsxr 1000 K6 szarpie
mam ECU z twojego modelu - podmień i sprawdź czy na nim będzie tak samo i jeśli tak to wymiana czujnika lub silniczka chociaż bardziej na czujnik stawiam jeśli silniczek pracuje
jak coś daj znać ECU moge ci we wtorek gdzieś rpzekazać
jak coś daj znać ECU moge ci we wtorek gdzieś rpzekazać
- dziurekk
- Posty: 744
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 18:03
- Motocykl: GSXR 600 K4
- Imię: Rafał
- Skąd: .PL.
Re: Gsxr 1000 K6 szarpie
Dziś miałem ten sam problem. Rozebralem silniczek STVA i poprawiłem w nim luty za radą kolegów. Problem znikł.Kasztan pisze:Witam panów.
Mam problem ze swoim gixem a mianowicie, jeździ całkiem okej póki nie zaczynam odkręcać gazu do oporu, motocykl wtedy między 11-13 tys obrotów wpada w szarpanie, nie może przebić się na wyższe obroty, wywala wtedy kontrolke FI, po wyłączeniu zapłonu błąd ginie, po jeździe ze zworką wywaliło błąd c28 kreseczka na środku, silniczek od przepustnic pracuje normalnie
„Nie można pomóc wszystkim, ale każdy może pomóc komuś.”
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 paź 2016, o 13:03
- Motocykl: Gsxr 1000 K6
- Wymarzony motocykl: Gsxr 1000 K6
- Imię: Adrian
- Skąd: Warszawa
Re: Gsxr 1000 K6 szarpie
Mały odkop bo nie napisałem rozwiązania. Okazało sie że płytka w switchu w kierownicy była peknieta i pomiedzy 11-13 tys obrotow wpadalo w rezonans i krotko trwale rozlaczalo zaplon, zlutowanie na krótko switcha pomogło