powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
- marcin1090
- Nowy
- Posty: 38
- Rejestracja: 4 cze 2012, o 10:48
- Motocykl: GSXR1000 K6
- Wymarzony motocykl: GSXR1000 K6
- Lokalizacja: RYBNIK
powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
Witam, wczoraj wymieniłem wydech w moim K6(orginalny) i jak przeciagne go na 1szym biegu powyżej 7tś obr. to gasnie , wyłączy mi zapłon.
FI się świeci tez, czy to może wina tego zaworu EXUP ?
Miałem małego szlifa przez to wydech musiałem wymienić, czujnik stopki sprawdzony spreżyna dociska go mocno.
Niewiem co jest grane ..???
Może cos doradzicie???
FI się świeci tez, czy to może wina tego zaworu EXUP ?
Miałem małego szlifa przez to wydech musiałem wymienić, czujnik stopki sprawdzony spreżyna dociska go mocno.
Niewiem co jest grane ..???
Może cos doradzicie???
- Puyol187
- Posty: 2361
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
- Motocykl: GSXR k3 1k
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
Masz sprawny exup ? czy też go wywaliłeś ?
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 18 kwie 2012, o 17:46
- Motocykl: 1000 L1
- Wymarzony motocykl: H2R
- Imię: MAREK
- Skąd: śląsk
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
hej!
ostatnio miałem podobny problem,ale mi wyłączał zapłon przy 11tys.Po podłączeniu do kompa pokazał błąd czujnika ciśnienia atmosferyczego,to ten co jest pod siedzeniem.Po wykasowaniu wszystko ustąpiło!
ostatnio miałem podobny problem,ale mi wyłączał zapłon przy 11tys.Po podłączeniu do kompa pokazał błąd czujnika ciśnienia atmosferyczego,to ten co jest pod siedzeniem.Po wykasowaniu wszystko ustąpiło!
- marcin1090
- Nowy
- Posty: 38
- Rejestracja: 4 cze 2012, o 10:48
- Motocykl: GSXR1000 K6
- Wymarzony motocykl: GSXR1000 K6
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
exup sprawny, tzn. linki po włączeniu zapłonu się ruszaja.
Możliwe że jak kolega Rychu mówi to będzie jakas bzdura, bede musial jechać na kompa i wykasować ten bład, może od tego uderzenia sie cos popieprzyło.
Najdziwniejsze to to że raz mi wyłączy silnik raz nie i kreci sie do konca, na postoju również.
Bez kompa nic nie pewnie nic nie zrobie, ale zawsze warto zapytać
Dzięki
Pozdrawiam
Możliwe że jak kolega Rychu mówi to będzie jakas bzdura, bede musial jechać na kompa i wykasować ten bład, może od tego uderzenia sie cos popieprzyło.
Najdziwniejsze to to że raz mi wyłączy silnik raz nie i kreci sie do konca, na postoju również.
Bez kompa nic nie pewnie nic nie zrobie, ale zawsze warto zapytać
Dzięki
Pozdrawiam
- Puyol187
- Posty: 2361
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
- Motocykl: GSXR k3 1k
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
A może czujnik uderzeniowy, nieraz nazywany wypadkowym, prawdopodobnie gdzieś pod siedzeniem kierowcy koło akumulatora. Było poruszane niedawno na forum coś takiego.
- marcin1090
- Nowy
- Posty: 38
- Rejestracja: 4 cze 2012, o 10:48
- Motocykl: GSXR1000 K6
- Wymarzony motocykl: GSXR1000 K6
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
jakby to był czujnik uderzeniowy to nie odpaliłby wogóle...
wkurzajace to to że czasem jest OK, kręci do odcięcia, na postoju też kręci sie do odcięcia i nie wyłacza zapłonu, tylko podczasz jazdy i tez nie zawsze.
jak zaczyna sie zabawa 7-8 tyś to ja musze zmieniac bieg bo zgaśnie wrrrrrrr....
FUC...K !!!! FUC...K!!!
wkurzajace to to że czasem jest OK, kręci do odcięcia, na postoju też kręci sie do odcięcia i nie wyłacza zapłonu, tylko podczasz jazdy i tez nie zawsze.
jak zaczyna sie zabawa 7-8 tyś to ja musze zmieniac bieg bo zgaśnie wrrrrrrr....
FUC...K !!!! FUC...K!!!
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 2 kwie 2012, o 12:41
- Motocykl: gsxr
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
W K6 i ogólnie w motocyklach Suzuki nie ma czegos takiego jak kasowanie bledów z prostej- przyczyny komputer nie zapisuje błedów czyli jak jest walniety jakis czujnik to wyskakuje błąd a po wymianie na dobry automatycznie błąd znika.Może masz alarm w motocyklu i on wprowadza zamieszanie ?
- marcin1090
- Nowy
- Posty: 38
- Rejestracja: 4 cze 2012, o 10:48
- Motocykl: GSXR1000 K6
- Wymarzony motocykl: GSXR1000 K6
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
niemam alarmu... ostatnio jechałem to FI zgasło czerwona dioda tez, ale jak dojechałem na miejsce zgasiłem silnik i odpaliłem po raz kolejny i znowu czerwona dioda i FI
po upadku wymieniałem tylko wydech na orginał, linki z EXUPa chodzą luźno, niewiem co może byc przyczyna.
po upadku wymieniałem tylko wydech na orginał, linki z EXUPa chodzą luźno, niewiem co może byc przyczyna.
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 2 kwie 2012, o 12:41
- Motocykl: gsxr
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
Zaczac by trzeba od zobaczenia czy jakies bledy sa czyli zworka na zlaczce diagnostycznej i na zegarach pokaze czy jest jakis bład.Jesli nie bedzie to trzeba szukac w układzie paliwowym.
- marcin1090
- Nowy
- Posty: 38
- Rejestracja: 4 cze 2012, o 10:48
- Motocykl: GSXR1000 K6
- Wymarzony motocykl: GSXR1000 K6
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
gdzie jest ta złaczka i jak to sie robi?
- DAVIDK7
- Posty: 434
- Rejestracja: 30 cze 2011, o 19:47
- Motocykl: GSXRK7
- Wymarzony motocykl: GSXRK7
- Imię: David
- Skąd: Toruń
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
nie moje słowa ale " Cytat " zgodze się z tym co jest poniżej napisane mi to pomogło:
Chciałbym choć trochę pomóc użytkownikom GSXR'ów, którym wywala FI.
Ze wsystkich mi znanych modeli od 01 jest wtyk serwisowy. Biały, pod siedzeniem, koło bezpieczników, czasami zabezpieczony gumową zatyczką.
Aby odczytać kod błędu należy zewrzeć biało czarny i biało czerwony przewod. Przy wyłączonej stacyjce i wyłączniku silnika na OFF. Przekręcamy stacyjkę na start i wyłącznik na ON. W miejscu temperatuy pojawi się kod błędu (C00 - brak błędów).
Lista błędów poniżej.
C14 - THROTTLE POSITION SENSOR
C15 - ENGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR
C21 - INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR
C22 - ATMOSPHERIC PRESSURE SENSOR
C23 - TIPOVER SENSOR
C24 - IGNITION SIGNAL #1
C25 - IGNITION SIGNAL #2
C26 - IGNITION SIGNAL #3
C27 - IGNITION SIGNAL #4
C28 - SECONDARY THROTTLE VALVE ACTUATOR
C29 - SECONDARY THROTTLE POSITION SENSOR
C30 - SECONDARY THROTTLE CONTROL UNIT
C31 - GEAR POSITION SENSOR
C32 - INJECTOR SIGNAL #1
C33 - INJECTOR SIGNAL #2
C34 - INJECTOR SIGNAL #3
C35 - INJECTOR SIGNAL #4
C41 - FUEL PUMP CONTROL SYSTEM
C42 - IGNITION SWITCH SIGNAL
C46 - EXHAUST CONTROL VALVE ACTUATOR (1000 ONLY)
Jesli masz problemu z Exaupem zaczanij od przesmarowania linek,najlepiej smarem miedzianym.Czesto to pomaga bo te ciegna lubia sie rozregulowac.Udaj sie na skasowanie bledu.
Jesli zmienisz wydech z oryginalnego na bardziej HC i bedziesz chcial usunac exup obiawy moga byc nastepujace:
Jeśli jest to Suzuki możesz wywalić exup nie będzie to miało wpływu na ten motocykl, będzie tylko troszkę strzelał i zyska w górnym przedziale obrotów.
W H średnio się to sprawdza robi się sporo dziura w średnim przedziale, Y zaś traci bardzo wiele na takim manewrze.
Mozna to zobaczyc na wykresach z linka.
Wyczytalem równiez takie informacjei przypadlosci:
Pytanie osobnika:
Chcialbym wiedziec kiedy on sie otwiera i kiedy zamyka od jakich wartości rpm, czy przy odpalaniu moto powinien byc zamkniety czy otwarty i czy na jego dzialanie ma wplyw polozenie skrzyni biegow?
Czy jezeli odlacze od niego(exupa) kable musze się przejechać aby po zmostkowaniu PINU w kostce pod siedzeniem pasazera na liczniku wyswietlilo sie C46?
Odpowiedz Mechesa:
EXUP nie działa liniowo i jest składową obrotów , obciążenia ! , otwarcia przepustnicy , prędkości ......
Przy nowszych rocznikach po przekręceniu stacyjki większość elementów nastawczych wykonuje jeden pełen obrót w ramach testu poprawności działania . W roczniku 2003 tej funkcji jeszcze nie nie było na wszystkich elementach .
Poczytaj sobie jakie ma zadanie EXUP i zrozumiesz po co on jest i jak powinien działać .
Na początku zobacz czy nie masz przypadkiem wyciętej kontroli EXUP przez ECU . Duża kostka na ECU pierwszy rząd w kierunku jazdy , drugi pin , kabel czarny z brązowymi kropkami . Jeżeli jest ucięty to ECU nie martwi się brakiem zaworu i wtedy jego odłączanie nie przynosi efektu i nie pojawia się błąd . Czy do sterownika zaworu masz podłaczone 2 kostki jedna 3 druga 2 kable ? Czy masz pięć na jednej kostce ?
W nowszych egzemplarzach K7 w górę ze względu na początkowy test bład można było wywołać zaraz po przekręceniu kluczyka . ( od razu wychodziła przypadłość zatartych zaworów )
No i jeszce jedno taka dociekliwość w działaniu exup jest wynikiem ........ ( gleba , wymiana wydechu , składanie moto z klocków ... ) może troszkę więcej to coś się da podpowiedzieć .
Było by milo aby osoby ktore mialy problem w tej materi napisaly jak smarowały te ciegna,aby inni mieli info na przyszlosc.
Tzn czy smarowali te linki w kolnierzach??
czy sam zawor w jakis sposob,bo wiemy ze jest on w kolektorze i od srodka raczej ciezko??
Cene info i doswiadczenia aby wyczerpac temat dla pokolen.
PS ZACZNIJ OD SPRAWDZENIA BŁĘDU TO NAPRAWDE ZAJMUJE TYLKO JEDNĄ MINUTE A WYJAŚNIA CZASEM WSZYSTKO. POZDRO
Za ten post autor DAVIDK7 otrzymał podziękowanie od: Adrian23
Avatar użytkownika
DAVIDK7
Posty: 98
Dołączył(a): 30 cze 2011, o 19:47
Podziękował: 3
Otrzymał podziękowań: 9
Motocykl: GSXRK7
Wymarzony motocykl: GSXRK7
Chciałbym choć trochę pomóc użytkownikom GSXR'ów, którym wywala FI.
Ze wsystkich mi znanych modeli od 01 jest wtyk serwisowy. Biały, pod siedzeniem, koło bezpieczników, czasami zabezpieczony gumową zatyczką.
Aby odczytać kod błędu należy zewrzeć biało czarny i biało czerwony przewod. Przy wyłączonej stacyjce i wyłączniku silnika na OFF. Przekręcamy stacyjkę na start i wyłącznik na ON. W miejscu temperatuy pojawi się kod błędu (C00 - brak błędów).
Lista błędów poniżej.
C14 - THROTTLE POSITION SENSOR
C15 - ENGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR
C21 - INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR
C22 - ATMOSPHERIC PRESSURE SENSOR
C23 - TIPOVER SENSOR
C24 - IGNITION SIGNAL #1
C25 - IGNITION SIGNAL #2
C26 - IGNITION SIGNAL #3
C27 - IGNITION SIGNAL #4
C28 - SECONDARY THROTTLE VALVE ACTUATOR
C29 - SECONDARY THROTTLE POSITION SENSOR
C30 - SECONDARY THROTTLE CONTROL UNIT
C31 - GEAR POSITION SENSOR
C32 - INJECTOR SIGNAL #1
C33 - INJECTOR SIGNAL #2
C34 - INJECTOR SIGNAL #3
C35 - INJECTOR SIGNAL #4
C41 - FUEL PUMP CONTROL SYSTEM
C42 - IGNITION SWITCH SIGNAL
C46 - EXHAUST CONTROL VALVE ACTUATOR (1000 ONLY)
Jesli masz problemu z Exaupem zaczanij od przesmarowania linek,najlepiej smarem miedzianym.Czesto to pomaga bo te ciegna lubia sie rozregulowac.Udaj sie na skasowanie bledu.
Jesli zmienisz wydech z oryginalnego na bardziej HC i bedziesz chcial usunac exup obiawy moga byc nastepujace:
Jeśli jest to Suzuki możesz wywalić exup nie będzie to miało wpływu na ten motocykl, będzie tylko troszkę strzelał i zyska w górnym przedziale obrotów.
W H średnio się to sprawdza robi się sporo dziura w średnim przedziale, Y zaś traci bardzo wiele na takim manewrze.
Mozna to zobaczyc na wykresach z linka.
Wyczytalem równiez takie informacjei przypadlosci:
Pytanie osobnika:
Chcialbym wiedziec kiedy on sie otwiera i kiedy zamyka od jakich wartości rpm, czy przy odpalaniu moto powinien byc zamkniety czy otwarty i czy na jego dzialanie ma wplyw polozenie skrzyni biegow?
Czy jezeli odlacze od niego(exupa) kable musze się przejechać aby po zmostkowaniu PINU w kostce pod siedzeniem pasazera na liczniku wyswietlilo sie C46?
Odpowiedz Mechesa:
EXUP nie działa liniowo i jest składową obrotów , obciążenia ! , otwarcia przepustnicy , prędkości ......
Przy nowszych rocznikach po przekręceniu stacyjki większość elementów nastawczych wykonuje jeden pełen obrót w ramach testu poprawności działania . W roczniku 2003 tej funkcji jeszcze nie nie było na wszystkich elementach .
Poczytaj sobie jakie ma zadanie EXUP i zrozumiesz po co on jest i jak powinien działać .
Na początku zobacz czy nie masz przypadkiem wyciętej kontroli EXUP przez ECU . Duża kostka na ECU pierwszy rząd w kierunku jazdy , drugi pin , kabel czarny z brązowymi kropkami . Jeżeli jest ucięty to ECU nie martwi się brakiem zaworu i wtedy jego odłączanie nie przynosi efektu i nie pojawia się błąd . Czy do sterownika zaworu masz podłaczone 2 kostki jedna 3 druga 2 kable ? Czy masz pięć na jednej kostce ?
W nowszych egzemplarzach K7 w górę ze względu na początkowy test bład można było wywołać zaraz po przekręceniu kluczyka . ( od razu wychodziła przypadłość zatartych zaworów )
No i jeszce jedno taka dociekliwość w działaniu exup jest wynikiem ........ ( gleba , wymiana wydechu , składanie moto z klocków ... ) może troszkę więcej to coś się da podpowiedzieć .
Było by milo aby osoby ktore mialy problem w tej materi napisaly jak smarowały te ciegna,aby inni mieli info na przyszlosc.
Tzn czy smarowali te linki w kolnierzach??
czy sam zawor w jakis sposob,bo wiemy ze jest on w kolektorze i od srodka raczej ciezko??
Cene info i doswiadczenia aby wyczerpac temat dla pokolen.
PS ZACZNIJ OD SPRAWDZENIA BŁĘDU TO NAPRAWDE ZAJMUJE TYLKO JEDNĄ MINUTE A WYJAŚNIA CZASEM WSZYSTKO. POZDRO
Za ten post autor DAVIDK7 otrzymał podziękowanie od: Adrian23
Avatar użytkownika
DAVIDK7
Posty: 98
Dołączył(a): 30 cze 2011, o 19:47
Podziękował: 3
Otrzymał podziękowań: 9
Motocykl: GSXRK7
Wymarzony motocykl: GSXRK7
- marcin1090
- Nowy
- Posty: 38
- Rejestracja: 4 cze 2012, o 10:48
- Motocykl: GSXR1000 K6
- Wymarzony motocykl: GSXR1000 K6
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
zczytałem bład teraz i za każdym razem pokazuje mi C00 czyli brak błędów, po wyciągnieciu kabelka z kostki diagnostycznej znowu wyskakuje FI.
Bezsensu ... C00-BRAK BŁĘDÓW, a potem znowy FI i czerwona dioda, próbowałem 10 razy, cały czas pokazuje C00.
Co jest grane???????? raz na 3-4 przekrecenia stacyjki FI gaśnie.
Bezsensu ... C00-BRAK BŁĘDÓW, a potem znowy FI i czerwona dioda, próbowałem 10 razy, cały czas pokazuje C00.
Co jest grane???????? raz na 3-4 przekrecenia stacyjki FI gaśnie.
- Puyol187
- Posty: 2361
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
- Motocykl: GSXR k3 1k
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
Ja bym obstawiał ustawienie linek exupa.
- Sasza
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2011, o 20:45
- Motocykl: szukanieNastępcyK5 1000
- Imię: Paweł
- Skąd: PTU
- Lokalizacja: WLI/PTU
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
a ja jak zresztą zrobiłem u siebie wyrzucił bym cały moduł exupa razem z linkami.
- marcin1090
- Nowy
- Posty: 38
- Rejestracja: 4 cze 2012, o 10:48
- Motocykl: GSXR1000 K6
- Wymarzony motocykl: GSXR1000 K6
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: powyżej 7-8tyś gaśnie GSXR1000 K6
w weekend spróbuje przesmarować te linki, a jak to nic nie da to chyba wywale tego exupa, tylko czy nie straci mocy, momentu obrotowego...Są jakies nieporzadane objawy jazdy bez exupa?