Remont silnika K1 1000
- rafciops
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 kwie 2010, o 00:45
- Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K1
- Lokalizacja: WL
Remont silnika K1 1000
Drodzy koledzy forumowicze. Spotkała mnie sytuacja, której żadnemu z was nie życzę, mianowicie panewka poszła w pi*du. Dokupiłem wał, który sprawdziłem i jest prosty, nieszlifowany, ponieważ stary nadawał się tylko do koszalina. Jednak nie samym wałem silnik żyje i potrzebuje dostać do niego nominalne panewki. W serwisie suzuki, jak mi powiedzieli cenę za komplet to uciekłem stamtąd z krzykiem - ok 1000 pln. Zwracam się wiec do was z prośbą o pomoc, czy posiadacie może dostęp do tego typu rzeczy, lub znacie kogoś kto może to posiadać? Z góry dzięki za pomoc, i czekam na odp.
...Non Omnis Moriar...
- jarekxj
- Nowy
- Posty: 37
- Rejestracja: 15 cze 2010, o 20:29
- Motocykl: suzuki gsx-r750
- Lokalizacja: Mława
Re: Remont silnika K1 1000
Jakie miałeś objawy wcześniej zanim silnik padł?stukało coś?
- rafciops
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 kwie 2010, o 00:45
- Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K1
- Lokalizacja: WL
Re: Remont silnika K1 1000
Wiesz co... W pewnym momencie poprostu zaczęło coś stukać w silniku... Myślałem że to rozrząd, co potwierdził pseudomechanik... Po wymianie rozrządu dalej zaczęło tłuc tylko wiele mocniej. No i mój kolega - mechanik samochodowy tym razem postawił diagnozę, że to wał tak napiernicza... I było to słuszna teza;) Naszczęście skończyłem jeżdzić jak jeszcze silnik chodził, wiec nic oprócz wału i panewek nie jest walnięte...
...Non Omnis Moriar...
- MAXMOTORS
- Posty: 86
- Rejestracja: 2 sie 2010, o 07:34
- Motocykl: GSXR 1000 K3
- Lokalizacja: Mława
Re: Remont silnika K1 1000
A ja sprzedałem ostatnio wał z panewkami korbowodami i dwoma karterami
Szkoda że nic nie napisałeś że szukasz
Pozdrawiam, Konrad
www.maxmotors.pl
Szkoda że nic nie napisałeś że szukasz
Pozdrawiam, Konrad
www.maxmotors.pl
- rafciops
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 kwie 2010, o 00:45
- Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K1
- Lokalizacja: WL
Re: Remont silnika K1 1000
Ba... Nie napisałem, bo wolałem zadzwonić:p Spokojnie nie martw się;) to mi je sprzedałeś:D Tylko panewki były rozłożone osobno i teraz za ch**a nie moge dojść ktore były do którego korbowodu...
...Non Omnis Moriar...
- MAXMOTORS
- Posty: 86
- Rejestracja: 2 sie 2010, o 07:34
- Motocykl: GSXR 1000 K3
- Lokalizacja: Mława
Re: Remont silnika K1 1000
Ale panewki są na 100% z tego silnika więc mechanik nie powinien mieć problemu ze spasowaniem.
Myślę, że nie ma potrzeby żebyś szukał nominalnych panewek bo przecież masz cały komplet, który do ostatniej chwili chodził na tych panewkach.
Faktycznie daliśmy trochę ciała bo można było korbowody założyć z powrotem na wał, niestety tempo prac przy rozbiórce było spore bo jeszcze kończyliśmy jak Twój znajomy po niego przyjechał
Pozdrawiam, Konrad
www.maxmotors.pl
Myślę, że nie ma potrzeby żebyś szukał nominalnych panewek bo przecież masz cały komplet, który do ostatniej chwili chodził na tych panewkach.
Faktycznie daliśmy trochę ciała bo można było korbowody założyć z powrotem na wał, niestety tempo prac przy rozbiórce było spore bo jeszcze kończyliśmy jak Twój znajomy po niego przyjechał
Pozdrawiam, Konrad
www.maxmotors.pl
- maciekbpa
- Nowy
- Posty: 25
- Rejestracja: 22 lut 2011, o 19:46
- Motocykl: k5 600
- Wymarzony motocykl: K4 1000
Re: Remont silnika K1 1000
Witam ! Radze zakładac raczej orginalne panewki. Nowa (grubsza) moze zdac egzamin na krotka metę, tym bardziej jak był wał przetaczany itp. Wielkim znawca nie jestem i nie mam pojecia jak z porozkładanych dojdziesz gdzie ktory komplet siedział. Zycze powodzenia ;]
http://bikepics.com/members/maciekbp/
"motórzysta jest szalony!"
"Smutno Ci ? Porozmawiaj z motorem, on zawsze jest wiernym słuchaczem !" :)
"Bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"
"motórzysta jest szalony!"
"Smutno Ci ? Porozmawiaj z motorem, on zawsze jest wiernym słuchaczem !" :)
"Bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"
- rafciops
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 kwie 2010, o 00:45
- Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K1
- Lokalizacja: WL
Re: Remont silnika K1 1000
Konrad, właśnie mechanik powiedział, że ciężko będzie, a raczej może być nawet niemożliwe , żeby spasować te panewki... Wiem zdaje sobie sprawe że to wszystko na szybko było i nie mam z tego powodu do Ciebie żadnych pren\tensji i wierze Ci że te panewki są od tego silnika;) a co to wału, jest on pomierzony, jest prościutki i nie był szlifowany... Więc myśle że jeżeli już sie wykosztowałem tyle to warto zainwestowwać w nominalne panewki Suzuki... Co o tym myślicie???
...Non Omnis Moriar...
- maciekbpa
- Nowy
- Posty: 25
- Rejestracja: 22 lut 2011, o 19:46
- Motocykl: k5 600
- Wymarzony motocykl: K4 1000
Re: Remont silnika K1 1000
Nie mam pojecia. Najwiekszym problemem z nowymi panewami jest cena ;] Jezeli wał jest prosty i rownomiernie zuzyty to nie mozna pozakładac inaczej panewek ?:> przeciez nie powinno sie rozstukac jak wał nie ba bicia itp.
http://bikepics.com/members/maciekbp/
"motórzysta jest szalony!"
"Smutno Ci ? Porozmawiaj z motorem, on zawsze jest wiernym słuchaczem !" :)
"Bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"
"motórzysta jest szalony!"
"Smutno Ci ? Porozmawiaj z motorem, on zawsze jest wiernym słuchaczem !" :)
"Bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:23
- Motocykl: GSX-R 750
Re: Remont silnika K1 1000
Witam. Widzisz morze byś spróbował wsadzic te panewki na ślepo oczywiscie zgodnie z kodem na odpowiedni czop i użył plasteliny pomiarowej pomierzył wartości luzu jak by się zgadzały to tak zostawic i pojeździc tak jak by się go docierało.Lub jeszcze morze by po prostu oddał ten wał do szlifierni żeby ci do brali panewki do niego bez szlifowania wału. Bo najważniejsze w tym wszystkim jest to żeby czopy wału były azotkowane czyli utwardzone bo inaczej szlak go trafi bardzo szybko. To tylko takie drobne rady mojej skromnej osoby decyzje musisz podjąc sam
- Lonewolf
- Nowy
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 maja 2010, o 14:45
- Motocykl: GSX-R 1000 K1
- Wymarzony motocykl: ZZR1400
Re: Remont silnika K1 1000
Skoro poszły panewki to skusiłbym się raczej osobiście na te nowe za 1000zł. Nowy piec kosztuje ok. 2-3 tysięcy i nie wiadomo w jakim to jest stanie, a panewek raczej nikt nie sprzedaje. Dorobić też ciężko więc zostaje opcja pierwsza...
- rafciops
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 kwie 2010, o 00:45
- Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K1
- Lokalizacja: WL
Re: Remont silnika K1 1000
Długo to trwało, ale jeżeli będziecie mieli ten problem który miałem ja, odzywajcie się, powiem wam jak wszystko załatwić i ogarnąć bo już jestem po tej całej szopce:) Panewki dorobiłem, a co! Za dorobienie pod wymiar razem ze szlifem i pomiarami zapłaciłem 850 złotych. W prawdzie sezon w plecy, ale na 2012 bedzie igiełka;) Pozdrawiam i dzięki za wszystkie podpowiedzi!
...Non Omnis Moriar...
- DAVIDK7
- Posty: 434
- Rejestracja: 30 cze 2011, o 19:47
- Motocykl: GSXRK7
- Wymarzony motocykl: GSXRK7
- Imię: David
- Skąd: Toruń
Re: Remont silnika K1 1000
jestem bardzo ciekawy ile dorabiane panewki pociągną w takim wysokoobrotowym silniku, jeśli przejeździsz sezon 2012 to napisz na forum.
mi pociągnęły tylko kilka tygodni ale dorabiałem za grosze jedną panewke i sam zakładałem kiedyś w małej Hondzie.
w 2012 napisz jak się sprawowały panewki.
Szerokości
mi pociągnęły tylko kilka tygodni ale dorabiałem za grosze jedną panewke i sam zakładałem kiedyś w małej Hondzie.
w 2012 napisz jak się sprawowały panewki.
Szerokości
- rafciops
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 kwie 2010, o 00:45
- Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K1
- Lokalizacja: WL
Re: Remont silnika K1 1000
Wierz mi, że długo analizowałem ten temat przed zakupem i radziłem się wielu osób. Ale po tym jak usłyszałem od mechanika w serwisie suzuki pytanie; cyt. "czy ty chłopaku jesteś normalny", że chce zamawiać panewki w serwisie. Ponadto powiedział mi, że oni jak robią remonty silników również odsyłają wały z blokami żeby dorobić do nich panewki, bo różnią się tylko tym, że maja na opakowaniu suzuki oraz około 1000 złotych w kieszeni. Ten sam materiał, robione pod wymiar szlifu wału a nie wał szlifowany pod wymiar panewki. Ale cenie Twój pesymizm, ale wybacz stwierdzenie niech Twje słowa zamienią się w gówno:)
Szerokości
Szerokości
...Non Omnis Moriar...
- patrykt7
- Posty: 231
- Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
- Motocykl: GSX-R 1000 K4
Re: Remont silnika K1 1000
Panewki dorabiałeś niepotrzebnie. Można było to wszystko poskładać bez najmniejszych problemów i dojść która panewka to która.
Mam nadzieję, że śmigał będziesz bezawaryjnie. I mam nadzieję, że luz zastosowałeś odpowiedni dla każdego korbowodu (często na każdym korbowodzie inny). To samo tyczy się panewek głównych. Luz nie jest jednakowy dla wszystkich aczkolwiek zdarza się, ale to pewnie wiesz.
I dobrze by było, gdyby Twój mechanior poskładał korby odpowiednią stroną do skrzyni.
Patryk
Mam nadzieję, że śmigał będziesz bezawaryjnie. I mam nadzieję, że luz zastosowałeś odpowiedni dla każdego korbowodu (często na każdym korbowodzie inny). To samo tyczy się panewek głównych. Luz nie jest jednakowy dla wszystkich aczkolwiek zdarza się, ale to pewnie wiesz.
I dobrze by było, gdyby Twój mechanior poskładał korby odpowiednią stroną do skrzyni.
Patryk
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.