Remont silnika K1 1000

Wszystko na temat GSX-R 1000.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
rafciops
Posty: 61
Rejestracja: 14 kwie 2010, o 00:45
Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K1
Lokalizacja: WL

Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: rafciops » 23 kwie 2011, o 14:03

Drodzy koledzy forumowicze. Spotkała mnie sytuacja, której żadnemu z was nie życzę, mianowicie panewka poszła w pi*du. Dokupiłem wał, który sprawdziłem i jest prosty, nieszlifowany, ponieważ stary nadawał się tylko do koszalina. Jednak nie samym wałem silnik żyje i potrzebuje dostać do niego nominalne panewki. W serwisie suzuki, jak mi powiedzieli cenę za komplet to uciekłem stamtąd z krzykiem - ok 1000 pln. Zwracam się wiec do was z prośbą o pomoc, czy posiadacie może dostęp do tego typu rzeczy, lub znacie kogoś kto może to posiadać? Z góry dzięki za pomoc, i czekam na odp.
...Non Omnis Moriar...

Awatar użytkownika
jarekxj
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 15 cze 2010, o 20:29
Motocykl: suzuki gsx-r750
Lokalizacja: Mława

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: jarekxj » 24 kwie 2011, o 15:14

Jakie miałeś objawy wcześniej zanim silnik padł?stukało coś?

Awatar użytkownika
rafciops
Posty: 61
Rejestracja: 14 kwie 2010, o 00:45
Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K1
Lokalizacja: WL

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: rafciops » 26 kwie 2011, o 07:48

Wiesz co... W pewnym momencie poprostu zaczęło coś stukać w silniku... Myślałem że to rozrząd, co potwierdził pseudomechanik... Po wymianie rozrządu dalej zaczęło tłuc tylko wiele mocniej. No i mój kolega - mechanik samochodowy tym razem postawił diagnozę, że to wał tak napiernicza... I było to słuszna teza;) Naszczęście skończyłem jeżdzić jak jeszcze silnik chodził, wiec nic oprócz wału i panewek nie jest walnięte...
...Non Omnis Moriar...

Awatar użytkownika
MAXMOTORS
Posty: 86
Rejestracja: 2 sie 2010, o 07:34
Motocykl: GSXR 1000 K3
Lokalizacja: Mława

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: MAXMOTORS » 4 maja 2011, o 21:01

A ja sprzedałem ostatnio wał z panewkami korbowodami i dwoma karterami :(
Szkoda że nic nie napisałeś że szukasz

Pozdrawiam, Konrad
www.maxmotors.pl

Awatar użytkownika
rafciops
Posty: 61
Rejestracja: 14 kwie 2010, o 00:45
Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K1
Lokalizacja: WL

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: rafciops » 5 maja 2011, o 08:28

Ba... Nie napisałem, bo wolałem zadzwonić:p Spokojnie nie martw się;) to mi je sprzedałeś:D Tylko panewki były rozłożone osobno i teraz za ch**a nie moge dojść ktore były do którego korbowodu...
...Non Omnis Moriar...

Awatar użytkownika
MAXMOTORS
Posty: 86
Rejestracja: 2 sie 2010, o 07:34
Motocykl: GSXR 1000 K3
Lokalizacja: Mława

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: MAXMOTORS » 5 maja 2011, o 09:25

Ale panewki są na 100% z tego silnika więc mechanik nie powinien mieć problemu ze spasowaniem.
Myślę, że nie ma potrzeby żebyś szukał nominalnych panewek bo przecież masz cały komplet, który do ostatniej chwili chodził na tych panewkach.
Faktycznie daliśmy trochę ciała bo można było korbowody założyć z powrotem na wał, niestety tempo prac przy rozbiórce było spore bo jeszcze kończyliśmy jak Twój znajomy po niego przyjechał :)

Pozdrawiam, Konrad
www.maxmotors.pl

Awatar użytkownika
maciekbpa
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 22 lut 2011, o 19:46
Motocykl: k5 600
Wymarzony motocykl: K4 1000

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: maciekbpa » 5 maja 2011, o 22:11

Witam ! Radze zakładac raczej orginalne panewki. Nowa (grubsza) moze zdac egzamin na krotka metę, tym bardziej jak był wał przetaczany itp. Wielkim znawca nie jestem i nie mam pojecia jak z porozkładanych dojdziesz gdzie ktory komplet siedział. Zycze powodzenia ;]
http://bikepics.com/members/maciekbp/
"motórzysta jest szalony!"
"Smutno Ci ? Porozmawiaj z motorem, on zawsze jest wiernym słuchaczem !" :)
"Bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

Awatar użytkownika
rafciops
Posty: 61
Rejestracja: 14 kwie 2010, o 00:45
Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K1
Lokalizacja: WL

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: rafciops » 5 maja 2011, o 22:58

Konrad, właśnie mechanik powiedział, że ciężko będzie, a raczej może być nawet niemożliwe , żeby spasować te panewki... Wiem zdaje sobie sprawe że to wszystko na szybko było i nie mam z tego powodu do Ciebie żadnych pren\tensji i wierze Ci że te panewki są od tego silnika;) a co to wału, jest on pomierzony, jest prościutki i nie był szlifowany... Więc myśle że jeżeli już sie wykosztowałem tyle to warto zainwestowwać w nominalne panewki Suzuki... Co o tym myślicie???
...Non Omnis Moriar...

Awatar użytkownika
maciekbpa
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 22 lut 2011, o 19:46
Motocykl: k5 600
Wymarzony motocykl: K4 1000

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: maciekbpa » 24 maja 2011, o 17:51

Nie mam pojecia. Najwiekszym problemem z nowymi panewami jest cena ;] Jezeli wał jest prosty i rownomiernie zuzyty to nie mozna pozakładac inaczej panewek ?:> przeciez nie powinno sie rozstukac jak wał nie ba bicia itp.
http://bikepics.com/members/maciekbp/
"motórzysta jest szalony!"
"Smutno Ci ? Porozmawiaj z motorem, on zawsze jest wiernym słuchaczem !" :)
"Bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

Bxx
Posty: 56
Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:23
Motocykl: GSX-R 750

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: Bxx » 9 cze 2011, o 09:12

Witam. Widzisz morze byś spróbował wsadzic te panewki na ślepo oczywiscie zgodnie z kodem na odpowiedni czop i użył plasteliny pomiarowej pomierzył wartości luzu jak by się zgadzały to tak zostawic i pojeździc tak jak by się go docierało.Lub jeszcze morze by po prostu oddał ten wał do szlifierni żeby ci do brali panewki do niego bez szlifowania wału. Bo najważniejsze w tym wszystkim jest to żeby czopy wału były azotkowane czyli utwardzone bo inaczej szlak go trafi bardzo szybko. To tylko takie drobne rady mojej skromnej osoby decyzje musisz podjąc sam

Awatar użytkownika
Lonewolf
Nowy
Nowy
Posty: 32
Rejestracja: 10 maja 2010, o 14:45
Motocykl: GSX-R 1000 K1
Wymarzony motocykl: ZZR1400

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: Lonewolf » 15 cze 2011, o 21:47

Skoro poszły panewki to skusiłbym się raczej osobiście na te nowe za 1000zł. Nowy piec kosztuje ok. 2-3 tysięcy i nie wiadomo w jakim to jest stanie, a panewek raczej nikt nie sprzedaje. Dorobić też ciężko więc zostaje opcja pierwsza...

Awatar użytkownika
rafciops
Posty: 61
Rejestracja: 14 kwie 2010, o 00:45
Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K1
Lokalizacja: WL

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: rafciops » 18 wrz 2011, o 13:01

Długo to trwało, ale jeżeli będziecie mieli ten problem który miałem ja, odzywajcie się, powiem wam jak wszystko załatwić i ogarnąć bo już jestem po tej całej szopce:) Panewki dorobiłem, a co! Za dorobienie pod wymiar razem ze szlifem i pomiarami zapłaciłem 850 złotych. W prawdzie sezon w plecy, ale na 2012 bedzie igiełka;) Pozdrawiam i dzięki za wszystkie podpowiedzi!
...Non Omnis Moriar...

Awatar użytkownika
DAVIDK7
Posty: 434
Rejestracja: 30 cze 2011, o 19:47
Motocykl: GSXRK7
Wymarzony motocykl: GSXRK7
Imię: David
Skąd: Toruń

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: DAVIDK7 » 21 lis 2011, o 22:28

jestem bardzo ciekawy ile dorabiane panewki pociągną w takim wysokoobrotowym silniku, jeśli przejeździsz sezon 2012 to napisz na forum.

mi pociągnęły tylko kilka tygodni ale dorabiałem za grosze jedną panewke i sam zakładałem kiedyś w małej Hondzie.

w 2012 napisz jak się sprawowały panewki.

Szerokości

Awatar użytkownika
rafciops
Posty: 61
Rejestracja: 14 kwie 2010, o 00:45
Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K1
Lokalizacja: WL

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: rafciops » 23 lis 2011, o 17:53

Wierz mi, że długo analizowałem ten temat przed zakupem i radziłem się wielu osób. Ale po tym jak usłyszałem od mechanika w serwisie suzuki pytanie; cyt. "czy ty chłopaku jesteś normalny", że chce zamawiać panewki w serwisie. Ponadto powiedział mi, że oni jak robią remonty silników również odsyłają wały z blokami żeby dorobić do nich panewki, bo różnią się tylko tym, że maja na opakowaniu suzuki oraz około 1000 złotych w kieszeni. Ten sam materiał, robione pod wymiar szlifu wału a nie wał szlifowany pod wymiar panewki. Ale cenie Twój pesymizm, ale wybacz stwierdzenie niech Twje słowa zamienią się w gówno:)

Szerokości
...Non Omnis Moriar...

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Remont silnika K1 1000

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 5 gru 2011, o 22:30

Panewki dorabiałeś niepotrzebnie. Można było to wszystko poskładać bez najmniejszych problemów i dojść która panewka to która.
Mam nadzieję, że śmigał będziesz bezawaryjnie. I mam nadzieję, że luz zastosowałeś odpowiedni dla każdego korbowodu (często na każdym korbowodzie inny). To samo tyczy się panewek głównych. Luz nie jest jednakowy dla wszystkich aczkolwiek zdarza się, ale to pewnie wiesz.
I dobrze by było, gdyby Twój mechanior poskładał korby odpowiednią stroną do skrzyni.

Patryk
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

ODPOWIEDZ