Gsxr 600 K7 - problem
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 10 cze 2014, o 13:29
- Motocykl: GSX-R 600 K7
- Imię: Bartek
- Skąd: Gorzów Wlkp.
Gsxr 600 K7 - problem
Witam wszystkich.
Od niedawna jestem uzytkownikiem GSXR-a k7 600. Bezawaryjnie przejezdzilem 1000 km w niecale dwa tygodnie. Maszyna piekna itd. Jednak pierwsze problemy musiały mnie dopaść. Wracajac wczoraj do domu, w miescie temperatura utrzymywala sie na poziomie 100 stopni wentylator chodził itd. Wszystko generalnie okej. moto dostało mocno w palnik ale mysle ze to akurat nie istotne. Podjechałem pod garaż i zgasł. Zakrecił moze jeszcze ze 2 razy i zdechł całkiem. Dzisiaj naładowałem akumulator, moto zagadało pieknie i pojechalem. ujechalem moze ze 200 metrow zgasilem i juz nie odpalil. Powrot do garazu ladowanie akumulatora i zaczynamy rozbieranie. Jako ze K7 borykaja sie z problemem regulatorów to rozebralem wszystko, miernik w łape i :
* w kostce zaznaczonej nr. 1 na odpalonym silniku , pomiar byl w zakresie od 0.3 do 0.0 bez gazowania. generalnie wartosci spadaly zawsze do 0.
* w kostce zaznaczonej nr.2 tez byly jakies dziwne odczyty na jałowym, ale to sprawdze pewnie jutro jak przez cala noc naładuje sie akku.
Generalnie gazu na 5000rpm nie dawałem bo motocykl zgasł i nie zdazylem. Ładowanie na akumulatorze oscylowalo w granicach 14V. Wiec okej. Jak zgasł to bylo ponizej 12V czyli do smietnika akumulator. Generalnie zauwazylem ze strasznie grzeje sie regulator napiecia. Przy zapietej kostce byl tak masakrycznie goracy ze nie szlo go dotknac.
Prawde mowiac szykuje sie juz na wymiene (przewinięcie) alternatora , i zmiane regulatora napiecia (podobno jest na to akcja serwisowa, jutro bede mial info z salonu suzuki, jesli nie to 345zł wymiana i 12 mies gwarancji)
Co o tym myslicie ?
Dodam ze po naladowaniu akumulatora moto zapierd... jak wściekłe i wszystko jest ok. Komp nie wywala zadnych błędów. Czy jest możliwość że akumulator padł ? jest sens zakupu nowego ?
Dziekuje z gory za pomoc.
pozdrawiam. Bartek
foto :
Od niedawna jestem uzytkownikiem GSXR-a k7 600. Bezawaryjnie przejezdzilem 1000 km w niecale dwa tygodnie. Maszyna piekna itd. Jednak pierwsze problemy musiały mnie dopaść. Wracajac wczoraj do domu, w miescie temperatura utrzymywala sie na poziomie 100 stopni wentylator chodził itd. Wszystko generalnie okej. moto dostało mocno w palnik ale mysle ze to akurat nie istotne. Podjechałem pod garaż i zgasł. Zakrecił moze jeszcze ze 2 razy i zdechł całkiem. Dzisiaj naładowałem akumulator, moto zagadało pieknie i pojechalem. ujechalem moze ze 200 metrow zgasilem i juz nie odpalil. Powrot do garazu ladowanie akumulatora i zaczynamy rozbieranie. Jako ze K7 borykaja sie z problemem regulatorów to rozebralem wszystko, miernik w łape i :
* w kostce zaznaczonej nr. 1 na odpalonym silniku , pomiar byl w zakresie od 0.3 do 0.0 bez gazowania. generalnie wartosci spadaly zawsze do 0.
* w kostce zaznaczonej nr.2 tez byly jakies dziwne odczyty na jałowym, ale to sprawdze pewnie jutro jak przez cala noc naładuje sie akku.
Generalnie gazu na 5000rpm nie dawałem bo motocykl zgasł i nie zdazylem. Ładowanie na akumulatorze oscylowalo w granicach 14V. Wiec okej. Jak zgasł to bylo ponizej 12V czyli do smietnika akumulator. Generalnie zauwazylem ze strasznie grzeje sie regulator napiecia. Przy zapietej kostce byl tak masakrycznie goracy ze nie szlo go dotknac.
Prawde mowiac szykuje sie juz na wymiene (przewinięcie) alternatora , i zmiane regulatora napiecia (podobno jest na to akcja serwisowa, jutro bede mial info z salonu suzuki, jesli nie to 345zł wymiana i 12 mies gwarancji)
Co o tym myslicie ?
Dodam ze po naladowaniu akumulatora moto zapierd... jak wściekłe i wszystko jest ok. Komp nie wywala zadnych błędów. Czy jest możliwość że akumulator padł ? jest sens zakupu nowego ?
Dziekuje z gory za pomoc.
pozdrawiam. Bartek
foto :
- DAVIDK7
- Posty: 434
- Rejestracja: 30 cze 2011, o 19:47
- Motocykl: GSXRK7
- Wymarzony motocykl: GSXRK7
- Imię: David
- Skąd: Toruń
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Masz uszkodzony 1akumulator 2regulator 3alternator Prawdopodobnie jedna z tych rzeczy a nie wszystkie.
Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać musisz każdą rzecz sprawdzić.
Wtyczka numer jeden to alternator takie 3 żólte kabelki zmierz jakie mają wartości ale przestaw miernik na prąd zmienny bo widze ze przeciez miernik masz źle ustawiony i na każdej kombinacji z tych 3 wtyków musi byc 65-70v na mierniku przy 5000tyś obrotow a kostka numer 2 to regulator napiecia te dwie rzeczy czyli regulator i alternator są polączone tą kostką czyli na tej kostce numer 2 jest regulator i go miernikiem nie sprawdzisz.
Co do regulatora napiecia to nie kosztuje on 345 tylko 1036zl bo 345 to kosztują oryginalne uzywki na allegro bez gwarancji. Akcja serwisowa trwa caly czas i wymienią za darmo pod jednym warunkiem że to nie jest motocykl z USA bo oni tylko europejskie robią mi tak powiedzieli i odeslali do domu i nie ruszyli mojego motocykla wcale.
Co do alternatora jesli pomiary bedą prawidlowe to jest ok i go nie wymieniaj a jesli musisz to na allegro przewijają za 160zł jak swoj wyslesz a oni go przewiną niestety innym drutem niż w japonskiej fabryce i nie wrócisz już do oryginalu ktory jest trwalszy i lepszy, a oryginalny używany alternator na allegro byl jeden ale zostal sprzedany kilka dni temu za 350zł.
Co do akumulatora należy naladować i sprawdzic albo kupić nowy najlepiej bosh i varta za stówke masz lub yuasa za 150.
Naładuj aku -> sprawdz alternator -> podmien regulator napiecia od kogoś lub kup na allegro nówke odpowiednik za 150-180 i śmigaj.
Daj znać jak pomiar alternatora. Pozdro
Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać musisz każdą rzecz sprawdzić.
Wtyczka numer jeden to alternator takie 3 żólte kabelki zmierz jakie mają wartości ale przestaw miernik na prąd zmienny bo widze ze przeciez miernik masz źle ustawiony i na każdej kombinacji z tych 3 wtyków musi byc 65-70v na mierniku przy 5000tyś obrotow a kostka numer 2 to regulator napiecia te dwie rzeczy czyli regulator i alternator są polączone tą kostką czyli na tej kostce numer 2 jest regulator i go miernikiem nie sprawdzisz.
Co do regulatora napiecia to nie kosztuje on 345 tylko 1036zl bo 345 to kosztują oryginalne uzywki na allegro bez gwarancji. Akcja serwisowa trwa caly czas i wymienią za darmo pod jednym warunkiem że to nie jest motocykl z USA bo oni tylko europejskie robią mi tak powiedzieli i odeslali do domu i nie ruszyli mojego motocykla wcale.
Co do alternatora jesli pomiary bedą prawidlowe to jest ok i go nie wymieniaj a jesli musisz to na allegro przewijają za 160zł jak swoj wyslesz a oni go przewiną niestety innym drutem niż w japonskiej fabryce i nie wrócisz już do oryginalu ktory jest trwalszy i lepszy, a oryginalny używany alternator na allegro byl jeden ale zostal sprzedany kilka dni temu za 350zł.
Co do akumulatora należy naladować i sprawdzic albo kupić nowy najlepiej bosh i varta za stówke masz lub yuasa za 150.
Naładuj aku -> sprawdz alternator -> podmien regulator napiecia od kogoś lub kup na allegro nówke odpowiednik za 150-180 i śmigaj.
Daj znać jak pomiar alternatora. Pozdro
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 10 cze 2014, o 13:29
- Motocykl: GSX-R 600 K7
- Imię: Bartek
- Skąd: Gorzów Wlkp.
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Super !!!! Takiej odpowiedzi właśnie oczekiwałem. Dzisiaj zabieram sie do pracy i dam znać jak efekty. Dziekuje !!!
ps. z tego co powiedzial mi serwis z mojego miasta , to czekaja na odpowiedz od serwisu suzuki i bedzie wymiana i pompy hamulcowej i regulatora w ramach gwarancji. Motocykl mam z oryginalna książka i pochodzi on z UK.
ps. z tego co powiedzial mi serwis z mojego miasta , to czekaja na odpowiedz od serwisu suzuki i bedzie wymiana i pompy hamulcowej i regulatora w ramach gwarancji. Motocykl mam z oryginalna książka i pochodzi on z UK.
- Puyol187
- Posty: 2361
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
- Motocykl: GSXR k3 1k
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Do pomiarów alternatora przełącz miernik w prawą stronę na pomiar napięcia zmiennego ( AC ~ ) bo jak będziesz mierzył na stałym to pomiar nic nie da.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 10 cze 2014, o 13:29
- Motocykl: GSX-R 600 K7
- Imię: Bartek
- Skąd: Gorzów Wlkp.
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Okej ! Czaje. Jeszcze raz dzięki.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 10 cze 2014, o 13:29
- Motocykl: GSX-R 600 K7
- Imię: Bartek
- Skąd: Gorzów Wlkp.
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Wynik po pomiarach między 60 a 70 przy 5000 rmp. Także diagnozę juz mamy wspólnie. Regulator do śmieci. Dziękuję Wam za fachową pomoc i pozdrawiam.
- Puyol187
- Posty: 2361
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
- Motocykl: GSXR k3 1k
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Czyli wychodzi na to ze alternator jest sprawny, od razu mówię nie daj się wpuścić w maliny z używanym regulatorem z reguły 90% używek jest uszkodzona. Zakładałem kiedyś znajomemu regulator z allego za około 120zł i działa mu już ponad 2 lata i nie ma z nim problemów, cena oryginału jest dość wysoka. Dodam jeszcze ze regulator tego typu zawsze sie grzeje to jest normalne w jego działaniu. W Twoim modelu jest w dość nie fortunnym miejscu, wiele osób przenosi go pod zadupek, o tym było na forum poszukaj.
-
- Posty: 529
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
- Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
- Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
- Imię: Michał
- Skąd: Jarosław
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Święte słowa sam do Swojego kupiłem używkę i byłem 20 zł w plecy bo była padnięta kupiłem chińskie za 100 i śmiga aż miło...Puyol187 pisze:Czyli wychodzi na to ze alternator jest sprawny, od razu mówię nie daj się wpuścić w maliny z używanym regulatorem z reguły 90% używek jest uszkodzona. Zakładałem kiedyś znajomemu regulator z allego za około 120zł i działa mu już ponad 2 lata i nie ma z nim problemów, cena oryginału jest dość wysoka. Dodam jeszcze ze regulator tego typu zawsze sie grzeje to jest normalne w jego działaniu. W Twoim modelu jest w dość nie fortunnym miejscu, wiele osób przenosi go pod zadupek, o tym było na forum poszukaj.
Puyol187 mi odradzał używkę ale zrobiłem po swojemu, no ale człowiek uczy się na błędach...
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 10 cze 2014, o 13:29
- Motocykl: GSX-R 600 K7
- Imię: Bartek
- Skąd: Gorzów Wlkp.
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Ja wstrzymałem się z zakupem i w środę oddaje moto do salonu suzuki w Gorzowie. Po kilku telefonach i podaniu numeru ramy zaprosili mnie na wymianę pompy hamulcowej i regulatora napięcia za free także kilka ładnych stowek jestem do przodu. Szkoda tylko że sezon prawie się kończy.... jedynie zastanawiam się jak do nich dojadę bo ładowania prawie brak i jak moto zgaśnie to leżę i kwicze mam w sumie jakieś 10 km do przejechania i zaryzykuję...
-
- Posty: 529
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
- Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
- Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
- Imię: Michał
- Skąd: Jarosław
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Jeśli jest taka opcja to spoko i why not... 10 km to nie tak dużo tyle to ja biegam:P a moto jak zgaśnie zawsze możesz pchnąć na pewno wyjdzie Ci to na zdrowie... Daj znać co wyszło:D
- Puyol187
- Posty: 2361
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
- Motocykl: GSXR k3 1k
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Bez ładowania nie pokonasz 10 km na moto. Akumulator po rozruchu i bez świateł wytrzyma maksymalnie z 15min. Lepiej pomyśl nad jakimś transportem. Może i to głupie co teraz napiszę ale jak nie masz innej opcji transportu to akumulator z samochodu w plecak podłączasz równolegle pod swój i według mnie na aku np 45Ah (naładowanym) powinieneś 10km pokonać. To taki sposób ala McGyver. Powodzenia.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 10 cze 2014, o 13:29
- Motocykl: GSX-R 600 K7
- Imię: Bartek
- Skąd: Gorzów Wlkp.
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Sproboje tez innej opcji. Wezmę ze sobą drugi nowy akumulator w plecak i jadę ważne żeby nie zgasł , dopóki jadę jest okej
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 10 cze 2014, o 13:29
- Motocykl: GSX-R 600 K7
- Imię: Bartek
- Skąd: Gorzów Wlkp.
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Witam !
Nadal czekam na części, serwis ma trochę opóźnienie. Jako że stary akumulator padł śmiercią naturalna to zakupiłem nowy dedykowany. Wczoraj skusiło mnie żeby go założyć i przetestować. I co najgorsze ... wydaje mi się że już w tym momencie wszystko jest okej ! Na wymianę tak czy siak jestem umówiony, jednak po pomiarach na odpalonym silniku moto ładuje 14.06V na akku a przy włączonych światłach drogowych i kierunkach 13.86V , po ich wyłączeniu ładowanie powraca na 14.06V. Mogła to być tylko wina akumulatora ? Czy zbyt wcześnie się ciesze ?
pozdrawiam. B
Nadal czekam na części, serwis ma trochę opóźnienie. Jako że stary akumulator padł śmiercią naturalna to zakupiłem nowy dedykowany. Wczoraj skusiło mnie żeby go założyć i przetestować. I co najgorsze ... wydaje mi się że już w tym momencie wszystko jest okej ! Na wymianę tak czy siak jestem umówiony, jednak po pomiarach na odpalonym silniku moto ładuje 14.06V na akku a przy włączonych światłach drogowych i kierunkach 13.86V , po ich wyłączeniu ładowanie powraca na 14.06V. Mogła to być tylko wina akumulatora ? Czy zbyt wcześnie się ciesze ?
pozdrawiam. B
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 10 cze 2014, o 13:29
- Motocykl: GSX-R 600 K7
- Imię: Bartek
- Skąd: Gorzów Wlkp.
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Aktualizacja. Jednak Panowie dopatrzyli się że mój model tj. K7 nie podlega naprawie wymianie regulatora napięcia. Także pozostaje mi zamówić coś taniego z netu. Co polecacie ?
czy coś takiego bedzie ok ? http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 32374.html
ps. tydzien pieknej pogody do latania poszedl sie jeb....
czy coś takiego bedzie ok ? http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 32374.html
ps. tydzien pieknej pogody do latania poszedl sie jeb....
- Puyol187
- Posty: 2361
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
- Motocykl: GSXR k3 1k
Re: Gsxr 600 K7 - problem
Miałem do czynienia z takim regulatorem, działał poprawnie i działa kumplowi już doćć długo, tylko najlepiej jak byś go przeniósł gdzieś pod zadupek jak w starszych modelach było to na pewno poprawi jego chłodzenie i przedłuży żywotność regulatora. Choć z tego co piszesz to ładowania masz więc może narazie polataj moto i zobacz czy ładowanie jest czy niknie po jakimś czasie.