Wymiana płynów i filtrów

Wszystko na temat GSX-R 600.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
marcel90
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 1 paź 2011, o 12:03
Motocykl: Suzuki GSX-R 600 K4

Wymiana płynów i filtrów

Nieprzeczytany post autor: marcel90 » 1 paź 2011, o 18:02

Witam!
Jestem początkującym "motocyklistą" i mam pytanie do bardziej doświadczonych osób ;)

Właśnie kupiłem motocykl Suzuki GSX-R 600 K4 zbliża się koniec sezonu i zastanawiam się czy na zimę opłaca się wymienić wszystkie filtry i płyny czy lepiej poczekać z tym do wiosny? Widzę, że płyny są ... chodzi o to, że zawsze jest się pewniejszym jeśli samemu zadba się o takie rzeczy.

I jeśli radzicie wymienić to też w jaki sposób? Czy spuścić płyn i od razu zalać nowy? Prosiłbym o szczegółowe odpowiedzi.

Z góry dziękuję :)

marcin9
Nowy
Nowy
Posty: 30
Rejestracja: 15 cze 2011, o 22:06
Motocykl: gsxr 1000 k4
Wymarzony motocykl: Ducati panigale

Re: Wymiana płynów i filtrów

Nieprzeczytany post autor: marcin9 » 1 paź 2011, o 18:23

ja na twoim miejscu to bym narazie dal spokoj i tak juz koniec sezonu mozna powiedziec takze niedlugo moto odstawisz ale zrobisz jak uwazasz

jacagrzechotnik
Posty: 124
Rejestracja: 4 wrz 2011, o 22:02
Motocykl: SUZUKI GSX-R 600 99r
Wymarzony motocykl: 600 K7
Lokalizacja: woj. Łódzkie

Re: Wymiana płynów i filtrów

Nieprzeczytany post autor: jacagrzechotnik » 3 paź 2011, o 17:44

Witam.
Co do praktycznej wymiany płynów eksploatacyjnych, nie jestem w stanie Ci pomóc.
Bo będę robił to pierwszy raz.
Ale co do teorii związanej z wymianą płynów mogę Ci powiedzieć coś bardzo ważnego.
Olej i pozostałe płyny przez cały okres użytkowania w sezonie, tracą swoją czystość. Jeżeli motor w czasie zimowania głównie stoi, olej i płyny wnikają w różnego rodzaju uszczelki i niszczą je.
Przez co tworzą się różnego rodzaju pocenia i wycieki.
W najgorszym wypadku dochodzi do wymian uszczelek.