Witam!
Jestem początkującym "motocyklistą" i mam pytanie do bardziej doświadczonych osób
Właśnie kupiłem motocykl Suzuki GSX-R 600 K4 zbliża się koniec sezonu i zastanawiam się czy na zimę opłaca się wymienić wszystkie filtry i płyny czy lepiej poczekać z tym do wiosny? Widzę, że płyny są ... chodzi o to, że zawsze jest się pewniejszym jeśli samemu zadba się o takie rzeczy.
I jeśli radzicie wymienić to też w jaki sposób? Czy spuścić płyn i od razu zalać nowy? Prosiłbym o szczegółowe odpowiedzi.
Z góry dziękuję
Wymiana płynów i filtrów
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 12:03
- Motocykl: Suzuki GSX-R 600 K4
-
- Nowy
- Posty: 30
- Rejestracja: 15 cze 2011, o 22:06
- Motocykl: gsxr 1000 k4
- Wymarzony motocykl: Ducati panigale
Re: Wymiana płynów i filtrów
ja na twoim miejscu to bym narazie dal spokoj i tak juz koniec sezonu mozna powiedziec takze niedlugo moto odstawisz ale zrobisz jak uwazasz
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 wrz 2011, o 22:02
- Motocykl: SUZUKI GSX-R 600 99r
- Wymarzony motocykl: 600 K7
- Lokalizacja: woj. Łódzkie
Re: Wymiana płynów i filtrów
Witam.
Co do praktycznej wymiany płynów eksploatacyjnych, nie jestem w stanie Ci pomóc.
Bo będę robił to pierwszy raz.
Ale co do teorii związanej z wymianą płynów mogę Ci powiedzieć coś bardzo ważnego.
Olej i pozostałe płyny przez cały okres użytkowania w sezonie, tracą swoją czystość. Jeżeli motor w czasie zimowania głównie stoi, olej i płyny wnikają w różnego rodzaju uszczelki i niszczą je.
Przez co tworzą się różnego rodzaju pocenia i wycieki.
W najgorszym wypadku dochodzi do wymian uszczelek.
Nie wiem jak to jest, jeżeli płyn został wymieniony na przykład w połowie sezonu i do tego motor był mało użytkowany.
Do sedna ja zawsze w każdych urządzeniach mechanicznych wymieniam płyn przed jego dłuższym nie użytkowaniem.
Szerokości kolego.
Co do praktycznej wymiany płynów eksploatacyjnych, nie jestem w stanie Ci pomóc.
Bo będę robił to pierwszy raz.
Ale co do teorii związanej z wymianą płynów mogę Ci powiedzieć coś bardzo ważnego.
Olej i pozostałe płyny przez cały okres użytkowania w sezonie, tracą swoją czystość. Jeżeli motor w czasie zimowania głównie stoi, olej i płyny wnikają w różnego rodzaju uszczelki i niszczą je.
Przez co tworzą się różnego rodzaju pocenia i wycieki.
W najgorszym wypadku dochodzi do wymian uszczelek.
Nie wiem jak to jest, jeżeli płyn został wymieniony na przykład w połowie sezonu i do tego motor był mało użytkowany.
Do sedna ja zawsze w każdych urządzeniach mechanicznych wymieniam płyn przed jego dłuższym nie użytkowaniem.
Szerokości kolego.