Tak tylko przykładowo różnice między 600 a 750 w modelach L1 w górę
Jako że tak powiem ciekawostka
"Tymczasem 750-tka od 600-tki różni się zaledwie kilkoma detalami. Lekkie zwiększenie średnicy tłoka z 67 na 70mm i jego skoku z 42,5 na 48,7mm dało wzrost pojemności z 599 na 749cc. Z konstrukcyjnego punktu widzenia, nie jest to duże wyzwanie. W skrzyni korbowej 750-tki pracuje nieco cięższy wał korbowy, większy bliźniak ma ciut twardsze sprężyny w zawieszeniu. Poza kolorystyką, właściwie to byłoby na tyle, jeśli chodzi o różnice pomiędzy oboma motocyklami."
"Przełożenia w skrzyni biegów obu motocykli są identyczne, dlatego ostateczną regulację długości przełożenia inżynierowie rozwiązali zmianą ilości zębów na zębatkach zdawczych i napędowych. W przypadku mniejszego Gixxera przełożenie końcowe wynosi 16/43, a większego 17/45. To nie jest wielka różnica (odpowiednio 2,69 i 2,65), ale przekłada się na zachowanie motocykla."
"Subtelności dają o sobie także znać w zachowaniu motocykla. 2-3 kg wagi motocykla może nie wydawać się istotne, ale fakt że różnica ta dotyczy w głównej mierze wału korbowego, nieco zmienia postać rzeczy. Tak jak nakręconego bąka trudno wytrącić z równowagi, tak i motocykl z cięższym, wirującym z ogromną prędkością wałem korbowym trudniej wprowadzić w zakręt. Różnice rzecz jasna są niewielkie, ale wyczuwalne. Wychwycicie je przede wszystkim na wejściu w ciasne zakręty, gdzie „600” wymaga mniejszej siły na kierownicy do wprowadzenia motocykla w złożenie, a także wyczuwalnie łatwiej utrzymuje wybrany przez kierowcę tor jazdy, podczas gdy „750” ma większą tendencję do szerokiego wyjeżdżania z łuku. Także na zmianie kierunku mniejszy bliźniak chętniej przechodzi z jednego pochylenia w drugie, co pozwala mocniej zacieśniać łuki i wcześniej odkręcać gaz, bez obawy że zostaniecie wypluci na zewnątrz toru."